یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: اعضای تیم فوتبال استقلال که برای برگزاری اردوی تدارکاتی خود در جزیره کیش حضور داشتند، شب گذشته با پایان این اردو به تهران بازگشتند.

آبی‌پوشان پایتخت شنبه‌شب ساعت 22 کیش را به مقصد تهران ترک کردند و به اردوی یک هفته‌ای خود پایان دادند.

تمرینات بدنسازی

آبی‌پوشان هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول را با موفقیت پشت‌سر نگذاشتند. آنها نتایجی به دست آوردند که صمد مرفاوی را بیش از پیش تحت فشار انتقادات قرار داد. به‌خصوص اینکه امیر قلعه‌نویی موفق شده بود تیمش را به قهرمانی نیم‌فصل برساند. صمد مرفاوی اما برای دور نگه‌داشتن تیمش از حاشیه‌ها اردوی تدارکاتی استقلال را در کیش برگزار کرد. هرچند که حضور همزمان تیم امیر قلعه‌نویی در کیش حاشیه‌هایی را در این اردو به وجود آورد. اصلی‌ترین هدف کادر فنی استقلال این بود که بازیکنان این تیم را از لحاظ بدنی آماده کند.

تمرینات استقلال در کیش در همین راستا طراحی شده بود. آنها تنها یک بازی دوستانه برگزار کردند و بیشتر به تمرینات بدنسازی و استقامتی پرداختند. استقلال در تک‌بازی تدارکاتی خود مقابل تیم آریاگستر کیش قرار گرفت. دیداری که حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشت. البته آنها با توجه به سنگینی بازی برابر آریان گستر کیش صبح پنجشنبه به استراحت پرداختند. اما جان‌واریو که دیرتر از سایر بازیکنان به اردوی کیش پیوسته و موجبات دلخوری مرفاوی را فراهم کرده  بود به همراه سیامک رحیم‌پور برای تمرین اختصاصی به ساحل رفت و نیم ساعت دوید.

پاسخ منفی به پیشنهاد قلعه‌نویی

از دیگر نکات مهم اردوی تدارکاتی استقلال در کیش می‌توان به پاسخ منفی کادر فنی استقلال به پیشنهاد امیر قلعه‌نویی اشاره کرد. سرمربی سپاهان قبل از اردوی تیمش در کیش در برنامه نود پیشنهادی را مطرح کرد که صمد مرفاوی از آن استقبال نکرد. قلعه‌نویی گفت: «من با استقلالی‌ها به‌خصوص مرفاوی هیچ مشکلی ندارم. آرزو می‌کنم که مرفاوی در استقلال موفق شود و حتی ما حاضر هستیم برای نشان دادن حسن‌نیت خودمان با استقلال در کیش یک دیدار تدارکاتی برگزار کنیم.» هرچند که خیلی‌ها معتقدند اظهارات امیر قلعه‌نویی چندان منطبق بر واقعیت نبود و او دل خوشی از مرفاوی و مسئولان باشگاه استقلال ندارد اما بی‌اعتنایی استقلالی‌ها به پیشنهاد سرمربی سپاهان نیز موضوع جالب توجهی بود.

ملاقات دردسرساز قلعه‌نویی با بازیکنان استقلال

اختلاف امیر قلعه‌نویی و صمد مرفاوی هر روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. به‌خصوص اینکه با بهتر شدن رابطه میان قلعه‌نویی و آشتیانی، سرمربی استقلال عرصه را تنگ‌‌تر از قبل می‌بیند. شاید این بدان معنا است که آلترناتیو همیشگی مرفاوی در استقلال دوباره به مسئولان باشگاه استقلال نزدیک شده است. هرچند که امیر قلعه‌نویی این بار در اصفهان سعی دارد جام قهرمانی را به دست آورد و بدین‌ترتیب به منتقدانش ثابت کند که در تیمی غیر از استقلال هم می‌تواند به موفقیت برسد. اما در این راه احتمالا اختلافات او و مرفاوی در نیم‌فصل دوم حاشیه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. دو روز پیش در کیش اتفاقی رخ داد که مرفاوی نسبت به آن واکنش منفی از خود نشان داد.

هرچند که وی ترجیح داد در این باره به بازیکنانش هشداری ندهد اما بازیکنانی که روز جمعه برای ملاقات با امیر قلعه‌نویی به هتل محل اقامت سپاهان رفته بودند حالا به خوبی می‌دانند که مرفاوی تا چه حد نسبت به این ملاقات حساسیت دارد. مرفاوی از ملاقات بازیکنان با قلعه‌نویی دلخور است اما نمی‌خواهد با آشکار کردن این ناراحتی تیمش را وارد حاشیه کند. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در اردوی استقلال رخ می‌دهد. پیش از اینها نیز سابقه داشته است که بازیکنان استقلال در زمان مربیگری فرد دیگری جز قلعه‌نویی به ملاقات وی بروند.

تعطیلی تمرینات استقلال

آبی‌پوشان پایتخت‌ در غیاب ملی پوشان خود، امید روانخواه و بیژن کوشکی، بازیکنان مصدوم این تیم برنامه آماده‌سازی خود را در کیش برگزار کردند. همچنین فابیو جان‌واریو، هافبک برزیلی تیم استقلال نیز با تاخیر به اردوی این تیم در کیش اضافه شد. بازیکنان استقلال بعدازظهر دیروز آخرین جلسه تمرین خود را در ورزشگاه المپیک کیش برگزار کردند و  دیشب به تهران بازگشتند. تمرینات تیم استقلال امروز به صلاحدید کادر فنی تعطیل خواهد بود و آبی‌پوشان از فردا تمرینات خود را برای بازی برابر پیکان از سر می‌گیرند.

کادر فنی استقلال که در اردوی تدارکاتی کیش بازیکنان را بیشتر به لحاظ بدنی آماده کرده‌اند تا شروع رقابت‌های لیگ برتر قصد دارند تمرینات تاکتیکی را برگزار کنند. بدترین اتفاق برای استقلالی‌ها مصدومیت مهاجم این تیم در کیش بود. مهدی سیدصالحی که در بازی با آریا گستر از ناحیه بینی دچار آسیب‌دیدگی شدید شد زودتر از سایر بازیکنان راهی تهران شد و روز گذشته در مرکز جراحی پوریا تحت عمل جراحی قرار گرفت. پزشک وی تاکید کرده که سیدصالحی به مدت 15 روز نمی‌تواند استقلال را همراهی کند.

همچنین استقلالی‌ها پیگیر وضعیت فرهاد مجیدی، کاپیتان خود هستند که در اردوی تیم ملی مصدوم شده است. کادر فنی استقلال از کادر پزشکی خواسته است این بازیکن را به دیدار مقابل پیکان برساند. طبق شنیده‌ها مجیدی برای معالجه و بهبودی سریع‌تر به دبی سفر کرده تا آنجا به مداوای خود بپردازد. این بازیکن به احتمال فراوان به دیدار مقابل پیکان نخواهد رسید و از دور برگشت نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ می‌تواند استقلال را همراهی کند. در همین حال آخرین خبرها حاکی از آن است که کیانوش رحمتی نیز از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شده است. هنوز معلوم نیست که این بازیکن بتواند در بازی استقلال مقابل پیکان تیمش را همراهی کند.

هادی شکوری دیگر مصدوم استقلال در کیش است. او به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه پا به طور اختصاصی به تمرین می‌پردازد. بازیکنان استقلال با حضور در تهران به طور جداگانه تست آمادگی جسمانی خواهند داد تا میزان آمادگی آنها مشخص شود. صمد مرفاوی در گفت‌وگویی اردوی تیمش در کیش را مثبت ارزیابی کرده و تاکید کرده است: «در نیم‌فصل دوم سعی می کنیم به صدر برسیم و موقعیت خودمان را حفظ کنیم.»

کد خبر 95815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز