گروه ورزشی: صمد مرفاوی نیم‌فصل لیگ برتر را با یک باخت تلخ آغاز کرد.

 اما اشتباه‌های آشکار داوری این فضا را در اختیار سرمربی استقلال قرار داد تا از فشار انتقادها فرار کند و همه چیز را یا ناداوری بنامد یا توطئه رسانه‌ها. مرفاوی در حالی در خصوص تشویق امیر قلعه‌نویی در ورزشگاه آزادی واکنش تندی از خود نشان داده است که پیش از اینها نیز اظهارات چندان دوستانه‌ای نداشت. مرفاوی که در میانه اختلاف آشتیانی و قلعه‌نویی توانست برای دومین بار سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت را تجربه کند حالا در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن قرار دارد. با این حال وی قصد بازنگری در تصمیمات خودش را ندارد و توپ را به زمین رسانه‌ها می‌اندازد. ضمن اینکه واکنش سرمربی استقلال در قبال امیر قلعه‌نویی نیز در نوع خود جالب توجه است.

او گمان می‌کند که رسانه‌ها دست‌به‌دست یکدیگر داده‌اند تا او را از سرمربیگری استقلال برکنار کنند. عصر روز شنبه هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی امیر قلعه‌نویی را تشویق کردند و علیه آشتیانی و کادر فنی استقلال شعارهایی سر دادند تا سرمربی آبی‌پوشان در نخستین واکنش خود بگوید: «تشویق‌شدن امیر قلعه‌نویی توسط هواداران استقلال را به رسانه‌ها تبریک می‌گویم.» به نظر می‌رسد مرفاوی راحت‌ترین راه را انتخاب کرده است؛ فرار از واقعیت.

 بازی با سپاهان آخرین فرصت مرفاوی

در آخرین بازی هفته هفدهم لیگ برتر پیکان قزوین توانست به پیروزی برسد و استقلال در ورزشگاه آزادی شکستی دیگر را متحمل شد تا باز هم از صدر جدول دور شود. تماشاگران استقلال در این بازی نسبت به عملکرد صمد مرفاوی به شدت اعتراض داشتند و به دلیل نتایج ضعیف چند هفته اخیر، این مربی در آستانه برکناری قرار دارد. استقلال در آخرین بازی قبل از تعطیلات نیم‌فصل با نتیجه 3 بر 2 مقابل راه‌آهن شکست خورد و پس از سه هفته تعطیلی این رقابت‌ها، باز هم با همین نتیجه مغلوب پیکان شد تا نیم‌فصل دوم را با باخت آغاز کند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که مرفاوی شرایط چندان خوبی در استقلال ندارد و بازی با سپاهان به نوعی آخرین فرصت این مربی محسوب می‌شود. در همین حال شرایط تیم قلعه‌نویی که در شروع رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ نمایش خیره‌کننده‌ای داشت شرایط استقلال و مرفاوی را سخت‌تر خواهد کرد. تیم استقلال با قبول شکست مقابل پیکان، به مکان چهارم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر سقوط کرد.

 آمار بی‌سابقه استقلال

شکست 3 بر 2 مقابل پیکان سومین شکست استقلال با این نتیجه در ورزشگاه آزادی بود و جالب اینکه تیم صمد مرفاوی به غیر از این سه شکست ناکامی دیگری را در ورزشگاه آزادی تجربه نکرده است. استقلال پیش از بازی با پیکان هم با نتیجه 3 بر 2 در ورزشگاه آزادی مغلوب استقلال‌اهواز و راه‌آهن شده بود و این در حالی است که چنین نتیجه‌ای به ندرت در مسابقات لیگ برتر رقم خورده است. شکست 3 بر 2 در ورزشگاه آزادی به کابوس هواداران استقلال تبدیل‌شده و این در حالی است که در گذشته‌ای نه چندان دور تعداد گل‌های دریافتی این تیم در خانه در کل فصل به ندرت دو رقمی می‌شد.

اما عملکرد خط دفاعی استقلال در شروع فصل فوق‌العاده بود و آنها در 10 هفته ابتدایی مسابقات فقط 4 بار توپ را از درون دروازه خود بیرون کشیدند. استقلال در این 10 هفته در هیچ مسابقه‌ای بیش از یک گل دریافت نکرد و توانست در 6 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد. نکته جالب اینکه از آن 4 گل هم 3 گل از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید و آبی‌ها تنها در بازی با سایپا در جریان مسابقه دروازه خود را باز شده دیدند. استقلال اما در 7 هفته اخیر لیگ برتر عملکرد کاملا متفاوتی داشته و 12 گل را پذیرفته است.

اگر آمار گل‌های رد و بدل شده در 7 هفته گذشته را مرور کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تنها سایپا و مس کرمان از این لحاظ عملکرد ضعیف‌تری در مقایسه با استقلال داشته‌اند. سایپا در این 7 هفته 15 گل و مس کرمان 13 گل را پذیرفته‌اند و پس از این دو تیم استقلال و راه‌آهن با دریافت 12 گل در رتبه سوم ضعیف‌ترین خطوط دفاعی قرار دارند. ذوب‌آهن با دریافت تنها 4 گل در 7 هفته اخیر بهترین عملکرد را داشته و پس از این تیم سپاهان و مقاومت با 5 گل خورده دیده می‌شوند.

 کارت لیدرهای باشگاه استقلال باطل شد

کانون هواداران باشگاه استقلال کارت‌ لیدر‌های خود را باطل کرد. مسئول کانون هواداران باشگاه استقلال اعلام کرد با توجه به اتفاقاتی که روز جمعه در ورزشگاه آزادی رخ داد تصمیم گرفته شد این باشگاه تا اطلاع ثانوی لیدر نداشته باشد. این موضوع به اطلاع حراست سازمان تربیت‌بدنی که کارت لیدرهای استقلال را صادر کرده، رسیده است.

هواداران استقلال به دلیل اشتباه داوری به شدت علیه داور و کمیته داوران شعار دادند و در انتهای بازی امیر قلعه‌نویی را تشویق کردند و علیه واعظی‌آشتیانی شعار دادند و خواهان کناره‌گیری او از استقلال شدند. باطل‌شدن کارت لیدرهای استقلال در حالی رخ داده که مدیریت این باشگاه در ابتدای فصل اعلام کرده بود برای جلوگیری از اتفاقات گذشته از لیدرهای تحصیلکرده استفاده خواهد کرد اما آنچه در این مدت در ورزشگاه آزادی رخ داده چیز دیگری را نشان می‌دهد.

شکست استقلال مقابل پیکان در یک روز سرد پاییزی، خشم تماشاگران استقلال را به همراه داشت.

واکنش رئیس کمیته داوران به اعتراض استقلال

در حالی که بازیکنان و کادر فنی استقلال به شدت نسبت به عملکرد خداداد افشاریان اعتراض دارند این رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال است که پخش مسابقه از اسکوربورد ورزشگاه را غیرقانونی می‌خواند. این اظهارنظر بی‌تردید واکنش‌های سخت‌تر مسئولان باشگاه استقلال را همراه خواهد داشت. مسعود عنایت در مورد دیدار استقلال و پیکان گفت: «متاسفانه اشتباهی پیش آمد و کمک داور توپی را که به اوت رفت، ندید. به دلیل سر خوردن مهاجم پیکان دید کمک داور مسدود شده بود و خداداد افشاریان نیز به اندازه کافی جلو نبود و این توپ که به اوت رفته بود تبدیل به گل دوم پیکان شد.»

وی ادامه داد: «این از بدشانسی افشاریان و استقلال بود که چنین حادثه‌ای روی دروازه این تیم رخ داد زیرا امکان داشت همین صحنه در محوطه جریمه پیکان رخ بدهد.» رئیس کمیته داوران در مورد اینکه مرفاوی گفته‌ افشاریان با استقلال همیشه مشکل دارد، عنوان کرد: «این داور چه مشکلی می‌تواند با استقلال داشته باشد؟ به غیر از صحنه گل دوم چه مشکل دیگری در قضاوت او پیش آمد؟ من نمی‌دانم چرا فیلم مسابقه از اسکوربورد ورزشگاه آزادی پخش می‌شود. در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد، فیفا و AFC نیز پخش مسابقه از اسکوربورد را در مسابقات بین‌المللی ممنوع کرده‌اند.» وی در مورد اینکه احتمال دارد افشاریان محروم شود یا نه موضع صریحی اتخاذ نکرد.

کد خبر 96361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز