شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس اردوی یک هفته‌ای خود را در امارات آغاز کرد. سرخپوشان پایتخت صبح دیروز تهران را به منظور برگزاری اردوی یک هفته‌ای خود در امارات ترک کردند.

سرخپوشان راس ساعت 5 در فرودگاه حاضر و با پرواز ساعت 7 صبح روز جمعه راهی دبی شدند. این در حالی است که تمرینات پنجشنبه تیم پرسپولیس در تپه‌های داودیه برگزار شد و بازیکنان این تیم تمرینات سختی را در شیب‌های تند این منطقه پشت‌سر گذاشتند. اما برنامه تمرینات پرسپولیس در باشگاه ایرانیان مشخص شده است. آنها در باشگاه ایرانیان روزی دو جلسه تمرین خواهند کرد. پرسپولیس در طول مدت اقامت خود در دبی، 2 بازی دوستانه انجام می‌دهد که دیدار با تیم پلیس دبی در روز چهارشنبه قطعی شده است.

همچنین مذاکره با تیم النصر نیز ادامه دارد. سران باشگاه النصر دبی به دنبال انجام یک دیدار تدارکاتی با تیم پرسپولیس هستند.پس از اطلاع اماراتی‌ها از حضور تیم پرسپولیس در دبی، فرانک پاگلزدورف سرمربی آلمانی النصر از مسئولان این باشگاه خواسته تا دیداری تدارکاتی را با تیم پرسپولیس ترتیب دهند. تیم پرسپولیس در اردوی تدارکاتی اول فصل هم در تورنمنت چهارجانبه باشگاه النصر شرکت کرد و درآن تورنمنت مسئولان باشگاه پرسپولیس به دلیل میزبانی نامناسب اماراتی‌ها از آنها شکایت داشتند. دیدار النصر و پرسپولیس در تورنمنت ابتدای، فصل دیداری پرحاشیه بود. با توجه به این موضوع اماراتی‌ها منتظر توافق با مسئولان پرسپولیس برای انجام این بازی هستند.

حضور همزمان سه تیم ایرانی در باشگاه ایرانیان

پرسپولیس، ذوب‌آهن و استیل‌آذین تیم‌های ایرانی‌ای هستند که برای اردوی نیم‌فصل خود دبی را انتخاب کرده‌اند. این سه تیم طی یک هفته اقامت در دبی، در زمین باشگاه ایرانیان تمرین خواهند کرد. حضور همزمان سه تیم باعث شده تا مسئولان این تیم‌ها در جلسه‌ای برای انجام تمرینات تیم‌های خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. پرسپولیس روزی دو جلسه تمرین خواهد داشت و احتمالا دو تیم دیگر نیز چنین برنامه‌ای را در دستور کار دارند. تیم ذوب‌آهن زودتر از دو تیم دیگر زمین باشگاه ایرانیان را رزرو کرده و بنابراین اولویت انتخاب ساعات تمرین با این تیم خواهد بود.

آخرین اخبار از پرسپولیس

با منتفی شدن حضور علی کریمی در پرسپولیس، این روزها شایعه بازگشت علیرضا واحدی‌نیکبخت به این تیم شدت گرفته است. هرچند که آخرین خبرها حاکی از آن است که حسین بادامکی به احتمال فراوان در پرسپولیس خواهد ماند. روز پنجشنبه بحث ادامه حضور بادامکی در پرسپولیس در جلسه‌ای میان کرانچار و کاشانی مطرح شد و در نهایت قرار بر این شد که این بازیکن در پرسپولیس به کارش ادامه دهد. از سویی دیگر محمد پروین نیز از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده و گفته، دوست دارد در پرسپولیس بماند. به نظر می‌رسد حبیب کاشانی پس از ناکامی در جذب علی کریمی سیاست تازه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد ضمن توافق با کرانچار بازیکنان پرسپولیس را حفظ کند. بر اساس قوانین لیگ، پرسپولیس به دلیل پر بودن فهرست تیم فقط می‌تواند یک بازیکن را با تیم‌های دیگر لیگ برتری معاوضه کند و بازیکن جدیدی نمی‌تواند به خدمت بگیرد. اما در چند روز آینده هیات رئیسه سازمان لیگ قرار است قانون جدیدی را تصویب کند.

آغاز دور جدید تمرینات استقلال

دور جدید تمرینات تیم استقلال در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز شد. در این تمرین بازیکنان ابتدا به دویدن دور زمین پرداختند و کار با توپ و بازی در محدوده یک نیمه زمین بخش‌های بعدی تمرین استقلالی‌ها بود. با توجه به تاکید مرفاوی برای حضور همه نفرات در تمرین، استقلال در این تمرین هیچ غایب غیرموجهی نداشت و تنها محسن یوسفی با تاخیر به تمرینات رسید و جریمه دیرکرد خود را پذیرفت.غایبان موجه نیز به دلایل زیر استقلال را همراهی نمی کردند. 6 بازیکن استقلال به جهت همراهی تیم ملی، جان‌واریو که در سفر برزیل به سر می‌برد و رینالدو دچار کشیدگی در عضله ران شده و مشغول فیزیوتراپی است.همچنین مهدی سیدصالحی نیز پیش از تمرین به مربیان اعلام کرده بود به دلیل مسمومیت دخترش راهی بیمارستان شده و در دقایق پایانی تمرین در ورزشگاه دستگردی حضور یافت و به طور انفرادی دوید. دیروز سیاوش اکبرپور هم به رغم درد در ناحیه شکم و منع از شرکت در تمرینات، در ورزشگاه دستگردی حضور یافت. اما خبر دردناکی که دیروز باعث اندوه بسیاری شد خبر فوت برادر بیژن کوشکی بود.

بیژن کوشکی مدافع استقلال در یک سانحه رانندگی برادر خود را از دست داد. این حادثه چهارشنبه‌شب در شهرستان پل‌دختر رخ داد و کیانوش کوشکی متولد 1359 در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بود به دلیل تصادف درگذشت.

استقلال به مصاف الوصل می‌رود

تیم فوتبال استقلال با دعوت رسمی باشگاه الوصل امارات در دیدار خداحافظی کاپیتان این تیم به میدان می‌رود. باشگاه الوصل دبی به منظور تجلیل از «اسماعیل راشد اسماعیل» کاپیتان سابق خود دیدار خداحافظی این بازیکن را تدارک دیده است و به همین منظور از باشگاه استقلال برای رویارویی در این مصاف دوستانه دعوت کرد. روز گذشته و پس از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه در یک کنفرانس خبری با حضور مسئولان عالی‌رتبه باشگاه الوصل و نمایندگان استقلال، خبر برگزاری این مسابقه رسما اعلام شد.دیدار الوصل و استقلال روز دوشنبه 7دی ماه در ورزشگاه آل‌مکتوم (استادیوم اختصاصی الوصل) برگزار خواهد شد.استقلال پیش از تفاهم‌ با الوصل موافقت شورای برون‌مرزی سازمان تربیت‌بدنی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را برای شرکت در این مسابقه جلب کرده است.باشگاه الوصل علاوه بر پرداخت تمامی هزینه‌های کاروان اعزامی استقلال، مبلغ 50 هزار دلار نیز به باشگاه استقلال پرداخت خواهد کرد.کاروان 35 نفره استقلال برای شرکت در این دیدار روز یکشنبه ششم دی‌ماه عازم دبی می‌شود و دوشنبه‌شب با تیم الوصل دیدار خواهد کرد.

سعیدلو: واگذاری پرسپولیس و استقلال بهترین راهکار است

رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفت: «نباید بحث خصوصی‌سازی به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال محدود شود. این موضوع کلان‌تر از این حرف‌هاست. ما باید کاری کنیم که ساختار دولتی به گونه‌ای باشد که امکانات مادی را آماده و زیرساخت‌ها را به کمک مردم فراهم کند.» وی ادامه داد: «دولت اصولا نباید وارد مقوله باشگاهداری شود و حتی زیرمجموعه‌های دولتی هم نباید درگیر این مسئله باشند. دولت بهتر است به باشگاه‌ها کمک کند. به طور مثال اگر مجموعه راه‌آهن هم بخواهد باشگاهی داشته باشد، آن باشگاه نباید دولتی باشد بلکه این مجموعه بهتر است پول و امکانات را در مجموعه ورزش همگانی صرف کرده تا از درون آن ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای بیرون آید.» سعیدلو همچنین درباره اجاره ورزشگاه‌
 به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس،‌ تصریح کرد: «من در جریان ریز قرارداد آنها نیستم.

معمولا در قراردادی که بین دو نفر بسته می‌شود، باید امکانات دیده شده و به طور وسیع از آن استفاده شود. حال ممکن است یک باشگاه در چگونگی بهره‌برداری از امکانات استادیوم و زمان آن بندهایی را در قرارداد لحاظ کند که طبیعی است.» سعیدلو درباره مشخص‌شدن تکلیف هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: «فعلا حبیب کاشانی سرپرست باشگاه است که هم امور جاری باشگاه را اداره کرده و هم در انتخاب اعضای هیات مدیره صحبت‌هایی با من داشته است. وی مشغول آماده کردن مجموعه مدیریتی باشگاه است که بالاخره در مجمع مطرح شده و پس از انتخاب نهایی، باشگاه کارش را ادامه می‌دهد.»

کد خبر 95125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز