سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: شکست مقابل امیر قلعه‌نویی استقلال را وارد بحران تازه‌ای کرده است.

حالا برکناری صمد مرفاوی به موضوعی تبدیل شده که خیلی‌ها به راحتی درباره‌اش اظهار نظر می‌کنند. شاید این به نوع مربیگری مرفاوی برمی‌گردد. او در شرایط پرفشار معمولا از عهده بازی‌های بزرگ بر نمی‌آید و همین امر باعث شده تا پیش از هفته نوزدهم رقابت‌های
 لیگ برتر خود و تیمش را با چالش‌های فراوانی روبه‌رو ببیند.

شاید تنها شانس صمد مرفاوی اختلافی است که همچنان میان آشتیانی و قلعه‌نویی وجود دارد، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای ادامه فعالیت سرمربی استقلال در این تیم وجود نداشت. شاید مظلومی، پورحیدری و یا گزینه‌ای دیگر جای او را می‌گرفت.

پشت پرده اخراج 3 ستاره استقلال

امیررضا واعظی‌آشتیانی مدیرعامل استقلال روز یکشنبه سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و حسین کاظمی را به طور موقت از استقلال اخراج کرد تا این موضوع شایعات مختلفی را در محافل ورزشی در پی داشته باشد. این سه بازیکن در شرایطی با خواست مرفاوی و تصمیم نهایی آشتیانی از استقلال اخراج شدند که رابطه بسیار نزدیکی با امیر قلعه‌نویی دارند. از طرفی آنها روز بازی با سپاهان به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند و دقایقی کوتاه با سرمربی سابق‌شان حرف زدند.

نزدیکی اکبرپور، عنایتی و کاظمی به قلعه‌نویی از مدت‌ها قبل شایعات مختلفی را به وجود آورده بود ولی این موضوع دلیل اصلی اخراج آنها از استقلال نبود.  روز گذشته شایعات مختلفی در مورد دلایل اخراج این سه بازیکن شنیده شد که هریک از آنها گمانه‌زنی رسانه‌ها بود ولی اصلی‌ترین دلیل اخراج اکبرپور، عنایتی و کاظمی به سرپیچی آنها از دستور مرفاوی بازمی‌گردد. ماجرا از این قرار است که بعد از بازی سپاهان و استقلال، مرفاوی از بازیکنانش می‌خواهد که قبل از رفتن به فرودگاه هتل را ترک نکنند. در این میان بازی استقلال و سپاهان ساعت 16 تمام شده بود و پرواز استقلالی‌ها به تهران هم ساعت 23 بود. اکثر بازیکنان استقلال ترجیح دادند با صحبت‌های مرفاوی در هتل بمانند ولی اکبرپور، عنایتی و کاظمی هتل را ترک کردند.

آنها با خواسته مهدی رحمتی دروازه‌بان سپاهان راهی منزل این بازیکن شدند و ساعاتی در خانه رحمتی بودند. از طرفی مرفاوی هم متوجه شد که سه بازیکن تیمش هتل را ترک کرده‌اند و از این موضوع به شدت عصبانی شد. سرمربی استقلال قبل از بازگشت این تیم به تهران در حالی که به شدت عصبانی بود خطاب به غلامحسین مظلومی مدیر تیم گفت: «این سه بازیکن اخراجند و دیگر حق شرکت در تمرینات را ندارند.» اکبرپور، عنایتی و کاظمی ساعاتی در خانه رحمتی ماندند و حتی گفته می‌شود که در منزل رحمتی به صورت تلفنی با امیر قلعه‌نویی صحبت کردند.

این اتفاقات دلیل اصلی اخراج سه بازیکن استقلال بود. البته قابل پیش‌بینی است که مسئولان این باشگاه چنین موضوعی را رد کنند ولی دو بازیکن استقلال در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها این موضوع را تایید کرده‌اند. اکبرپور، عنایتی و کاظمی فعلا حق شرکت در تمرینات را ندارند و قرار است این هفته در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. برخی می‌گویند آنها دیگر به استقلال بازنخواهند گشت و باشگاه قرار است این سه بازیکن را در فهرست فروش قرار دهد و عده‌ای هم می‌گویند که آنها پس از یک جریمه سنگین دوباره به تمرینات بازخواهند گشت.

 مربی استقلال علیه قلعه‌نویی

باخت استقلال مقابل سپاهان باعث شده تا مشکلات کهنه میان کادر فنی دو تیم سر باز کند. روز گذشته این مربی استقلال بود که تلویحا از جریان حامی قلعه‌نویی در استقلال انتقاد کرد و موفقیت همیشگی وی و همراهانش را سئوال‌برانگیز خواند. وی گفت: «چرا تنها یک جریان خاص در استقلال نتیجه می‌گیرد؟ وقتی مجموعه‌ جدید در کنار تیم استقلال قرار گرفتند، برخی‌ها با توجه به اهدافی که داشتند و سوء‌استفاده‌ای که از برند استقلال می‌کردند، ‌فکر می‌کردند در هفته‌های ابتدایی و نهایتا هفته‌های چهارم، پنجم با عدم نتیجه‌گیری تیم، تغییر و تحولاتی صورت می‌گیرد. وقتی تیم نتایج خوبی گرفت و منسجم حرکت کرد، تیر این افراد به سنگ خورد.

پس از این اتفاق آنها تلاش کردند با ایجاد حواشی و به راه انداختن جریانی که ما از آن به عنوان فوتبال ناپاک یاد می‌کنیم، به استقلال ضربه بزنند.» رحیم‌پور، دستیار مرفاوی ادامه داد: «چرا مربیانی همچون فیروز کریمی، منصور پورحیدری و ناصر حجازی نمی‌توانند در استقلال نتیجه بگیرند و تنها نتیجه گرفتن‌های استقلال محدود به یک جریان خاص می‌شود؟ مربیان بزرگی همچون فرگوسن و مورینیو همیشه موفق نیستند اما جریانی در فوتبال ایران وجود دارد که هرجا می‌رود می‌گوید تیم من قهرمان می‌شود و حتی اگر از نیم فصل دوم هم هدایت یک تیم را بر عهده بگیرد، ‌می‌گوید تیمم قهرمان می‌شود. نابازیکنانی وجود دارند که شرایط را به سود حریف تغییر می‌دهند و سال بعد به آن تیمی می‌روند که به آن تیم باج دادند. یا با رقم‌های کلان نتیجه را تغییر می‌دهند. باید به جنگ ناپاکی‌ها رفت.»

 شایعه حضور پورحیدری در استقلال

پورحیدری شایعه حضورش در کادر فنی استقلال را رد کرد و اظهار داشت: «هیچ تماس و پیشنهادی از سوی باشگاه استقلال نداشته‌ام.»وی درباره شرایط فعلی استقلال و افت روحی و فنی اعضای این تیم عنوان کرد: «مشکل اصلی استقلال روحی است. حاشیه‌هایی که در اطراف این تیم وجود دارد باعث شده همه چیز تحت تاثیر قرار گیرد و طبیعی است که کادرفنی هم مستثنی از این قاعده نیست.»

پورحیدری در مورد اینکه از سوی کادرفنی استقلال عواملی معرفی می‌شوند که قصد بر هم زدن آرامش این تیم را دارند، گفت: «همیشه چنین مسائلی در استقلال وجود داشته است. متاسفانه عده‌ای اجازه کار نمی‌دهند و البته هیچ وقت هم نمی‌توان چنین چیزهایی را ثابت کرد. مگر می‌شود 3 بازیکن وقتی تیم باخته اردو را ترک کنند تا به خرید بروند. این شیطنت و فاجعه است. پس حتما یک‌سری عوامل وجود دارد.» این پیشکسوت استقلال ادامه داد: «پیشنهادم به آشتیانی این است که قرارداد کادرفنی خود را برای یک سال دیگر تمدید کند تا هم خیال حاشیه‌پردازان راحت شود و هم خیال بازیکنان و کادرفنی و تماشاگر. چون همیشه این مسئله بوده که روی سکوها اسم افراد دیگری آورده می‌شود. مگر این مسائل زمان حجازی و فیروز کریمی نبود؟»

مرفاوی: بازیکنان با نظر من اخراج شده‌اند 

صمد مرفاوی در خصوص اخراج اکبرپور، عنایتی و کاظمی از استقلال گفت: «این سه بازیکن با نظر من از تیم اخراج شده‌اند و تا تشکیل کمیته انضباطی باشگاه در تمرینات حضور پیدا نخواهند کرد.»  وی افزود: «علت اخراج این 3 بازیکن را نخواهم گفت زیرا مسائل خانوادگی نباید در مطبوعات مطرح شوند.»  مرفاوی در خصوص حاشیه‌های مطرح شده مبنی بر در اختیار قرار دادن اطلاعات تیمی استقلال به قلعهص‌نویی به وسیله این 3 بازیکن اظهار کرد: «این موضوع کذب محض است و به هیچ عنوان صحت ندارد.»  وی در خصوص گلایه قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از دیدار با استقلال و صحبت او مبنی بر ماندن روسیاهی برای افرادی که برای او حاشیه‌سازی می‌کنند، اظهار داشت: «در آن کنفرانس اسم کسی را نیاوردم و حرف قلعه‌نویی مبنی بر ماندن روسیاهی برای حاشیه‌سازان را قبول دارم.»  مرفاوی ادامه‌داد: «مردم بهتر از همه می‌دانند که چه کسانی نمی‌گذارند استقلال موفق باشد و فکر می‌کنم دلیلی برای اسم بردن من از این افراد وجود ندارد.»

سرمربی استقلال با اشاره به حرف‌های ناصر حجازی مبنی بر کم‌کاری تعدادی از بازیکنان این تیم گفت: «حجازی مربی و انسان بزرگی است و جایگاه بالای او در استقلال برای همه مشخص است اما در خصوص سخنان ایشان اظهارنظری نخواهم کرد.» مرفاوی افزود: «حاشیه‌سازان بدانند کارهای آنها هیچ تاثیری روی کار من ندارد و اطمینان داشته باشند استقلال به زودی به اوج باز خواهد گشت.» مرفاوی گفت: «بدون هیچ چشمداشتی به استقلال آمدم و تا زمانی که بخواهند در این تیم خواهم ماند و به کار خود ادامه خواهم داد. منافعی در استقلال ندارم که بخواهم برای آن دست به هر کاری بزنم و مطمئن باشید زمانی که مرا نخواهند بدون هیچ حاشیه‌ای از تیم می‌روم.»

کد خبر 96879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز