دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: شاید صمد مرفاوی، 5 روز پیش از روبه‌رو شدن با امیر قلعه‌نویی بازی را باخته بود. همان شبی که در قامت سرمربی استقلال هرگز نتوانست از عهده انتقادات سرپرست تیم سپاهان برآید.

نماینده‌ای که از طرف قلعه‌نویی صحبت می‌کرد و صمد مرفاوی را در حالت آچمز قرار داده بود، به خوبی توانست میهمان حضوری برنامه فردوسی‌پور را عصبانی کند. ماجرا به سکوت و عقب‌نشینی مرفاوی در برنامه 90 هفته پیش ختم نشد. یک روز بعد این سرمربی استقلال بود که ضمن درگیری لفظی با  یکی از مسئولان  باشگاه استقلال خطاب به وی گفته بود: «چرا من را به برنامه نود فرستادید؟» مرفاوی تمرکز خود را از دست داد.

ماجرا آنجایی کاملا به سود سپاهان تمام شد که امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای پر کنایه تاکید کرد: «همه چیز را به مرفاوی یاد دادم اما نتوانستم به او یاد بدهم که نباید درباره تیم حریف صحبت کند و باید فقط تمرکز خود را به تیم خود معطوف کند.» این انتقاد در حالی تعجب رسانه‌ها را برانگیخت که خود قلعه‌نویی بارها درباره حریفان سخن گفته و حتی در مقام تخریب‌شان برآمده است. اما هیچ‌یک از اینها باعث نشد تا مرفاوی امتیاز ویژه‌ای نسبت به امیر قلعه‌نویی داشته باشد.

دیدار حساس سپاهان و استقلال در چنین شرایط پرالتهاب و پرحاشیه‌ای برگزار شد و در نهایت این قلعه‌نویی بود که موفق شد آبی‌پوشان پایتخت را شکست دهد. سپاهان با برتری مقابل استقلال، ضمن افزایش اختلاف امتیاز خود با ذوب‌آهن، سومین شکست پیاپی آبی‌پوشان را نیز رقم زد.

پیروزی مهم سپاهان

در مهم‌ترین بازی هفته هجدهم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های برتر کشور روز شنبه از ساعت 14،تیم صدرنشین سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف استقلال تهران رفت و با دو گل، میهمانش را شکست داد. دو تیم در نیمه نخست بازی بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه یکدیگر پیش رفتند، اما تنها عمادرضا بود که موفق شد با یک ضربه سر در دقیقه 45 گلزنی کند و عکس‌العمل‌های تماشایی سید مهدی رحمتی و 2 بار برخورد توپ با تیرک دروازه استقلال مانع ثبت گل‌های بیشتر شد.

در دقیقه 60 و به دنبال برخورد ساده هادی شکوری روی عمادرضا، مسعود مرادی بر سوت خود به نشانه یک پنالتی کاملا مشکوک دمید تا هادی عقیلی دومین گل تیم امیر قلعه‌نویی را به ثمر برساند. سپاهان با این برد خانگی 37 امتیازی شد و جایگاه خود در صدرجدول رده‌بندی را مستحکم‌تر کرد. استقلال نیز با همان 27 امتیاز قبلی در رتبه هفتم قرار گرفت. مدیر تیم استقلال که قرار است امروز گزارش خود از روند این تیم را به واعظی‌آشتیانی بدهد، گفت: «درباره کادر فنی فقط مدیر عامل تصمیم‌گیرنده است.»

غلامحسین مظلومی گفت: «تیم ما در اصفهان بازی خوبی را به نمایش گذاشت، اما یک گل روی اشتباه فردی و یک گل هم روی اشتباه داوری شیرازه تیم را به هم ریخت. مسعود مرادی که اشتباه خود را قبول ندارد و ما هم به نظر ایشان احترام می‌گذاریم، اما به نظر بنده قضاوت نهایی درباره صحنه پنالتی سپاهان را باید به کارشناسان سپرد.» وی افزود: «این پیروزی را به تیم سپاهان تبریک می‌گویم، اما معتقدم اگر داور آن پنالتی را نمی‌گرفت، می‌توانستیم گل خورده را جبران کنیم.

قبل از آن صحنه هم یک بار فرهاد و یک بار برهانی موقعیت‌های مناسب گلزنی را از دست دادند.» مظلومی درباره وضعیت کادر فنی اظهار داشت: «گزارش خودم را به آشتیانی ارائه می‌دهم، اما درباره کادر فنی فقط ایشان تصمیم‌گیرنده هستند. می‌توان به مرفاوی فرصت بیشتری داد. هنوز 17هفته از لیگ باقی مانده و فرصت جبران وجود دارد. در مجموع امیدوارم تصمیمات خوبی اتخاذ شود و استقلال به روزهای خوب خود برگردد.»

قلعه‌نویی: درباره مرفاوی حرف نمی‌زنم

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی مقابل تیم مرفاوی با تحسین آبی‌های پایتخت گفت: «شناخت کاملی از تفکرات کادر فنی و عملکرد تاکتیکی بازیکنان استقلال داشتیم.» امیر قلعه‌نویی پس از بازی با بیان اینکه با آرامش بازی کردیم و نبض بازی در اختیار ما بود گفت: «از اینکه توانستیم هر 3 امتیاز این دیدار حساس را به‌دست آوریم، خوشحالم.

استقلال یک تیم بزرگ است و از کادر فنی و بازیکنان خوبی نیز سود می‌برد و چون شناخت کاملی از تفکرات کادر فنی و عملکرد تاکتیکی بازیکنان آنها داشتیم، توانستیم هر 3 امتیاز این مسابقه را به دست آوریم.» وی ادامه داد: «در نیمه‌ دوم با عمق‌دادن به دفاع و تغییر پست احسان حاج‌صفی به خوبی بازی را کنترل کردیم.» قلعه‌نویی پیرامون تعداد موقعیت‌های از دست رفته توسط مهاجمان این تیم خاطرنشان کرد: «عمادرضا و ابراهیم توره بازیکنان بزرگ و تاثیر‌گذاری هستند که نباید حضور آنها را نادیده گرفت. اما باید برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا که فرصت اشتباه در آن مسابقات را نداریم، این نکته‌ منفی را با تمرین مستمر برطرف کنیم.»

امیر قلعه‌نویی در پایان با اشاره به درخشش و آمادگی دروازه‌بان تیم سپاهان خاطرنشان کرد: «سیدمهدی رحمتی بازیکن اخلاقی و اعتقادی است که از ویژگی‌ها و خصوصیات فردی و تکنیکی منحصر‌به فردی سود می‌برد. من در سه تیم با وی کار کرده‌ام و خوشحالم اکنون نیز با عملکردی قابل قبول از دروازه‌ تیم من حراست می‌کند. ضمن اینکه نباید از رحمان احمدی نیز غافل شویم، چراکه احمدی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است و به خاطر شرایط موجود از وی عذرخواهی می‌کنم.»

مرفاوی: کسانی که به هواداران خط می‌دهند را رسوا خواهم کرد

سرمربی تیم استقلال پس از قبول شکست 2 بر صفر برابر سپاهان اصفهان شعارهای هواداران استقلال علیه خود را سازماندهی شده دانست. صمد مرفاوی پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران با سخت‌ توصیف‌کردن مسابقه گفت: «همه چیز در حال خوب پیش‌رفتن بود که اشتباه مسلم مدافع ما سبب شد حریف به گل نخست خود دست یابد.

و با از دست‌دادن موقعیت‌های مسلم گلزنی، نیمه‌ نخست را با دریافت یک گل به پایان رساندیم. در نیمه‌ دوم شاهد جدال پایاپایی بودیم. ضمن اینکه به پنالتی گرفته شده به نفع تیم سپاهان نیز مشکوکم. با این وجود این پیروزی را به سپاهانی‌ها تبریک می‌گویم.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا غلامپور مربی دروازه‌بانان استقلال با حضور طالب‌لو در ترکیب اصلی مخالف بوده است یا خیر، خاطرنشان کرد: «این موضوعات مسائل فنی است و کادر فنی در این خصوص تصمیم  نهایی را می‌گیرد اما باید بگویم به هیچ‌وجه غلامپور با حضور وحید درون دروازه مخالف نبوده است.»

سرمربی تیم استقلال با بیان اینکه دور رفت ما پیروز بودیم و دور برگشت سپاهان گفت: «باید با تمام توان به کار خود ادامه دهیم و امیدوارم رفته‌رفته به شرایط آرمانی بازگردیم.» مرفاوی با تاکید بر این‌که استعفا نمی‌دهم، افزود: «تماشاگرانی که علیه من شعار می‌دادند و خواستار برکناری کادر فنی بودند از فرد خاصی خط گرفته بودند.

من خط‌دهنده‌ها را می‌شناسم و در موقع مناسب آنها را رسوا خواهم کرد.» وی گفت: «معتقدم بازیکنان با تمام توان بازی کردند و هنوز شانس قهرمانی را از دست نداده‌ایم و تلاش می‌کنیم از شرایط بحرانی کنونی خارج شویم.» مرفاوی در پاسخ به این سئوال ‌که حواشی ایجاد شده از برنامه‌ 90 را به چه میزان تاثیر‌گذار در نتیجه‌ کسب‌شده می‌دانید، خاطرنشان کرد: «صحبت‌های من در برنامه‌ 90 در این شکست تاثیر‌گذار نبوده، اما هنوز پای صحبت‌هایم ایستاده‌ام و از مواضع قبلی‌ام کوتاه نمی‌آیم.»

کد خبر 96807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز