گروه شهری: نمایندگان مجلس شورای اسلامی احداث تونل توحید را ماندگارترین پروژه شهری کشور دانستند.

تونل توحید آخرین روزهای فعالیت عمرانی خود را پشت سر می‌گذارد و آماده بهره برداری در عید غدیر می‌شود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های تونل توحید، این پروژه را یکی از ماندگارترین طرح‌های تهران دانست و گفت: باید تلاش کرد تا چنین پروژه‌هایی در ابرشهر تهران تداوم داشته باشد و راه برای حل مشکلات باز شود.

بهروز جعفری، نماینده سمیرم در مجلس افزود: پروژه‌ای به این مهمی در مدت زمان خوبی به نتیجه می‌رسد و این موضوع باید سرلوحه کار دیگر مدیران قرار بگیرد. وی با تاکید بر نیاز تهران به طرح‌های راهگشا در حل معضلات موجود، اظهارداشت: امیدواریم شاهد تداوم چنین طرح‌هایی در تهران باشیم تا مردم بتوانند در آرامش بیشتری به زندگی در پایتخت بپردازند.

آبادانی شهر، انگیزه مدیران شهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه گفت: ساخت چنین پروژه‌هایی در کلانشهرها به چند عامل اصلی نیاز دارد که سرعت و انگیزه بالای مدیران در آبادانی شهری ازجمله آن است.

اسماعیل کوثری افزود: مدیران شهری تهران با اقدامات اخیر نشان دادند که از انگیزه بالایی در آبادانی شهر برخوردارند و این عامل نقش مهمی در ساخت پروژه‌های ماندگار شهری دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اجرایی طی 30‌سال گذشته تجارب زیادی را در زمینه پروژه‌های عمرانی کسب کرده‌اند که با وجود افزایش این پروژه‌ها در سال‌های اخیر و استمرار آن در آینده، هر روز بر تجربه آنها افزوده می‌شود و امور با تخصص و تجربه بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به‌مدت زمان کوتاه اتمام پروژه تونل توحید اذعان داشت: طول مدت اجرای پروژه‌های عمرانی در کلانشهر تهران از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا هر چه این مدت کوتاه‌تر باشد منافع بیشتری برای شهروندان و مدیران شهری دارد.

حمایت مجلس از پروژه‌های مهم شهری

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از پروژه‌هایی همچون تونل توحید گفت: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در پروژه‌هایی که گشایشی را در مسیر زندگی مردم به‌وجود می‌آورد و از مشکلات آنها می‌کاهد، از مدیریت شهری حمایت کند.

احد خیری با اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از پروژه‌های مهم شهری گفت: البته مجلس در ادوار متعدد مصوباتی را در حمایت از مدیریت شهری داشته است اما اگر مدیران شهری برنامه‌های مهم و مؤثری داشته باشند، مطمئنا این حمایت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تهران همانند دیگر ابرشهرهای کشور، برای حل شدن مشکلاتش به عزم همگانی نیاز دارد و اینگونه نیست که حل همه مسائل از عهده یک نهاد بربیاید.

خیری در عین حال با تمجید از عملکرد مدیریت شهری تهران در پرداختن به پروژه‌های مهم شهری، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها در پایتخت تداوم داشته باشد و دیگر شهرها نیز این برنامه‌ها را الگوی کاری خود قرار دهند.

کد خبر 93245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز