مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی ساخت تونل توحید، هر روز خبرهای جدیدی از نصب تجهیزات این پروژه منتشر می‌شود

این تونل که یکی از پیشرفته‌ترین تونل‌های کشور است، این روزها در کنار بازدید مدیران شهری و اطلاع از روند پیشرفت کار، شاهد نصب جت‌فن‌ها  و تجهیزات تهویه هواست. 

در همین رابطه بنا به گفته  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تاکنون بیش از  یک سوم جت‌فن‌های تونل توحید نصب شده است. احمد دنیامالی در این باره گفت:‌ تا چهارشنبه گذشته در مجموع 26 دستگاه جت‌فن از مجموع 70 جت‌فن پیش‌بینی‌شده در این تونل نصب شد.

دنیامالی افزود: ‌مسئله‌ای که در تونل توحید بسیار مهم است، ‌جریان طبیعی هوا در داخل تونل است که این جت‌فن‌ها در شرایط طبیعی این اقدام را انجام می‌دهند و حدود 40 درصد از مجموع این دستگاه‌ها، تامین هوای داخل تونل را بر‌عهده دارند.

وی تصریح کرد:‌ کارکرد دیگر جت‌فن‌ها، در مواقع آتش‌سوزی است به‌گونه‌ای که درزمان وقوع حریق، ‌تمامی 70 جت‌فن به‌صورت اتوماتیک شروع به کار می‌کنند و دود ناشی از آتش سوزی احتمالی را که موجب خفگی در تونل می‌شود، ‌از طریق تاج تونل به بیرون منتقل می‌کنند تا عملیات امداد و نجات نیز به راحتی میسر باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری از پیش‌بینی 11 دستگاه اگزوفن در تونل نیز خبر داد و بیان داشت: این دستگاه‌ها در کنار جت‌فن‌ها و به‌منظور دمیدن هوای تازه به داخل تونل و مکش هوای آلوده داخل تونل به بیرون در نظر گرفته شده‌اند.

وی افزود: ‌نصب اگزوفن‌ها یک نوع کار تکمیلی است و ارتباطی با مرحله بهره‌برداری نخواهد داشت همچنین 100 کیلومتر کابل ریزی مربوط به اقدامات تاسیساتی نیز هم‌اکنون در حال اجراست.

دنیامالی با بیان اینکه تونل توحید از لحاظ حجمی 3 برابر تونل رسالت و از لحاظ زمانی یک چهارم آن زمان برده است، خاطرنشان کرد:‌ من معتقدم این پروژه، 30 ماهه به اتمام نرسیده بلکه از لحاظ اجرایی 20 ماهه انجام شده و 10 ماه صرف رفع معارضان، تاسیسات، انحراف ترافیک و... شده است.

پخش زنده ترافیک تونل

تونل توحید به دوربین‌های نظارتی مجهز خواهد شد که قادر خواهند بود تخلفات رانندگی را شناسایی کنند.

این دوربین‌ها تفاوت زیادی با دوربین‌های نظارتی سطح شهر دارد و  بر حرکت خودروها حساس هستند و هرگونه حرکت غیرقانونی را شناسایی و پلاک خودروی متخلف را ثبت می‌کنند.

با کمک این دوربین‌ها مرکز کنترل ترافیک، تخلفات داخل تونل توحید را بدون نیاز به نیروهای پلیس شناسایی و ثبت خواهد کرد. مسعود نصر‌اللهی همچنین از پخش زنده ترافیک تونل توحید خبر داد.

به گفته مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران، ترافیک داخل تونل توحید توسط مانیتور مستقر در میدان توحید به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح تونل توحید ترافیک داخل تونل و معابر اطراف آن توسط مانیتور مستقر در میدان توحید به‌صورت زنده پخش می‌شود تا رانندگان از وضعیت معابر اطراف تونل با‌خبر شوند.

کد خبر 92885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز