مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

مهدی امینی: تونل‌توحید نرسیده به خیابان باقرخان در بزرگراه شهیدچمران آغاز شده و با عبور از خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان‌های نصرت، فرصت، پرچم، آزادی، ارومیه، میدان‌جمهوری، آذربایجان و متروی شهید‌نواب در بزرگراه شهید‌نواب و قبل از خیابان امام‌خمینی(ره) به اتمام می‌رسد.

این تونل هرچند پروژه‌ای فرا‌منطقه‌ای است و به علت قرار گرفتن در یک مسیرشاهراهی‌(شمالی-‌جنوبی) تقریبا مورد‌استفاده تمامی شهروندان تهرانی خواهد بود، اما در طول ساخت و پس از بهره‌برداری بیشترین تاثیر را بر شهروندانی دارد که در حاشیه و اطراف آن تردد دارند. در ادامه مطلب این مناطق را از نظر می‌گذرانید:

منطقه‌2:

قسمتی از شمال و غرب این تونل ‌(از خیابان باقرخان تا ضلع شمالی خیابان آزادی) محدوده منطقه‌2 شهرداری تهران است. شهروندان این منطقه پس از افتتاح تونل با حذف یا کاهش شدید ترافیک در خیابان‌های باقرخان، ستارخان و آزادی و بازگشایی دسترسی‌های محلی و حذف عبور‌و‌مرور اجباری از کوچه‌های منطقه روبه‌رو خواهند‌شد. ضمن این‌که به علت بسته شدن بعضی از تقاطع‌ها در حین اجرای پروژه، دسترسی‌های محلی و منطقه‌ای بسته شده که با افتتاح تونل بازگشایی خواهند‌شد.

منطقه6:

قسمت دیگری از شمال و شرق این تونل ‌(حد‌فاصل باقرخان تا ضلع شمالی خیابان آزادی) نیز محدوده شهرداری منطقه‌6 است. شهروندان این منطقه با کاهش ترافیک در خیابان‌های آزادی، اسکندری شمالی، فرصت و سایر خیابان‌های فرعی منتهی به میدان انقلاب‌اسلامی روبه‌رو خواهند‌شد. ضمن این‌که دسترسی‌های کور‌شده منطقه باز خواهد‌شد و دسترسی‌های محلی آسان‌تر و با حجم کمتری انجام می‌شود. ارتباط شرقی‌-غربی شهروندان در مناطق 2 و 6 نیز سریع‌تر و از تقاطع‌های بیشتری ممکن خواهد‌شد.

منطقه‌10:

 قسمت جنوبی و غربی تونل‌توحید ‌(حد‌فاصل ضلع جنوبی خیابان آزادی تا ضلع شرقی خیابان امام‌خمینی‌(ره) پس از بزرگراه شهیدنواب) محدوه‌ای از منطقه‌10 به شمار می‌رود که دربرگیرنده تونل‌توحید است. کاهش ترافیک در خیابان‌هایی چون رودکی جنوبی، آزادی، ارومیه، میدان جمهوری، آذربایجان غربی، خیابان امام‌خمینی‌(ره) و کوچه‌های منتهی به خیابان رودکی جنوبی، از مزیت‌های افتتاح تونل‌توحید برای شهروندان این نواحی است. ضمن این‌که دسترسی شهروندان به بازار منطقه‌ای سلسبیل (واقع در رودکی جنوبی) بسیار آسان‌تر می‌شود. هم‌چنین مسافران ورودی و خروجی متروی شهیدنواب نیز با سهولت بیشتری جابه‌جا خواهند‌شد.

منطقه‌11:

قسمت جنوبی و شرقی تونل‌توحید‌(حد‌فاصل ضلع جنوبی خیابان آزادی تا خیابان امام‌خمینی‌(ره) در غرب بزرگراه شهیدنواب) نیز محدوده‌ای از منطقه‌11 محسوب می‌شود که دربرگیرنده تونل‌توحید است. روان شدن ترافیک در خیابان‌های آذربایجان شرقی، آزادی‌(غرب شهید نواب)، ‌خیابان‌ جمهوری، میدان‌جمهوری، خیابان اسکندری جنوبی و کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این معابر از مهم‌ترین مزیت‌های تونل‌توحید برای شهروندان این منطقه خواهد‌بود.

همشهری مسافر

کد خبر 94816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز