مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شبستان اصلی مصلای امام خمینی برگزار شد

مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه دوشنبه 23 شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد، برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از خادمان و قاریان قرآن کریم و اصحاب رسانه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی برگزار شد.

این مراسم قرار بود با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شود اما علی لاریجانی در اختتامیه حضور نداشت. محمد علی خواجه پیری رئیس نمایشگاه قرآن در این مراسم گفت: برپایی نمایشگاه قرآن با چنین حجم و گستردگی از افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این زمینه وزارت ارشاد با تمام توان وارد میدان شده است اما هنوز کارهای فراوانی باقی مانده و امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حمایت و توجه مسئولان و نمایندگان مجلس شاهد برپایی با شکوه تر این پدیده بزرگ قرآنی باشیم.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: می‌توان این پدیده فرهنگی را به شکل‌های مختلف و به‌صورت گردشی در دیگر کشورهای اسلامی برپا و استعدادهای قرآنی جهان اسلام را جذب کرد.

دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پیامبر گرامی اسلام مهجور نماندن قرآن کریم بود و امیدوارم نمایشگاه قرآن راهی باشد تا این کتاب آسمانی بسیار بیشتر از آنچه هست وارد زندگی فردی و اجتماعی مردم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشبیه قرآن کریم به اقیانوسی از معنویت و همچنین تعابیری مانند ذکر، مبارک، برکت، مبین، منادی و فرقان گفت: همه هنرمندان، نخبگان، پژوهشگران و فرهیختگان قرآنی باید از معارف قرآن کریم بهره ببرند و آثاری خلاق و زیبا بیافرینند که مردم را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد. 

وی در پایان سخنانش به برخی از خدمات و رخدادهای مهمی که در نمایشگاه قران برگزار شد اشاره کرد وافزود: نمایش وارائه ترجمه قرآن کریم به 108 زبان زنده دنیا، معرفی مترجمان مطرح قرآن کریم به همراه کتابشناسی، مشاوره‌های مختلف، آموزش قرآن، نشست‌های تخصصی قرآنی، تجلیل از خادمان و معمران قرآن کریم، مسابقات متعدد، همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در برپایی طرح‌ها و محافل قرآنی و... از جمله برنامه‌هایی بود که در طول یک ماه با محوریت

کد خبر 90588

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز