همشهری آنلاین: بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان پسر کشور امروز در مشهد پایان یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر از مشهد، در رشته قرائت پایه‌های اول، دوم و سوم متوسطه و در پایه پیش دانشگاهی به ترتیب آقایان مسعود موحدی راد وعلیرضا نوری از خراسان رضوی، علی کبیری از مازندران و سید روح الله محسنی از خراسان رضوی بعنوان افراد برتر معرفی شدند.

دررشته تفسیرهم آقایان پدرام افشار ازمازندران، محمد رضا توانا از کهگیلویه و بویر احمد، سید جمال الدین حسینی و مهدی حمودی از خوزستان مقام اول را کسب کردند.

همچنین در رشته حفظ قرآن کریم نیز محمد خاکپور از خراسان رضوی، سید مهدی موسوی از خوزستان، سعید قره داشی از خراسان رضوی و عمار حاتمی از خوزستان افراد برتر معرفی شدند.

دررشته نهج البلاغه آقایان علیرضا غلامی زاده از خوزستان، علی اوجی از اصفهان، نعیم الهی شیروان ازخراسان شمالی و محمد مهدی سویلم یوسفی از خوزستان برتر شدند.

معاون پرورشی وتربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: آموزش و پرورش در صدد است از نبوغ نخبگان قرآنی کشور و برترین های مسابقات قرآنی دانش آموزان درسطوح ملی و بین‌المللی برای پرورش استعدادهای دانش آموزان استفاده کند.

یزدانی افزود: دانش آموزان شرکت کننده دراین دوره از مسابقات و دیگر مسابقات
قرانی سراسر کشوربا عنوان سفیران قرانی می‌توانند درامرآموزش مفاهیم، حفظ و قرائت کلام وحی در میان دیگر دانش آموزان نقش ویژه‌ای داشته باشند.

اوگفت: دانش آموزان می توانند با بکار گیری مفاهیم اصیل قرآن و نهج البلاغه در زندگی روز مره خود، جامعه را در مسیرکاربردی کردن این مفاهیم یاری کنند.

در این دوره از مسابقات 650 دانش آموز پسر ازسراسر کشور در مقطع دبیرستان
و پیش دانشگاهی به مدت 5 روز با هم رقابت کردند.

در پایان این مسابقات 60 نفر در بخش قران و 20 نفر در بخش نهج البلاغه برتر شناخته شدند. 

کد خبر 87727

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز