سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: طراحی بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور به مسابقه گذاشته می‌شود

به گفته سید محمد هادی ایازی به‌دنبال رفع مشکل زمین بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور که پیشنهاد احداث آن در دومین جلسه شورای‌عالی قرآن شهر تهران به تصویب رسید، به‌زودی طی یک مسابقه، بهترین طرح برای این مجموعه انتخاب می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 60هزار متر مربع در 2 بخش شامل موزه قرآن و فضاهای جانبی در تپه‌های عباس‌آباد احداث خواهد شد.

به گفته وی این مجموعه دارای بخش‌هایی از جمله موزه قرآن، مرکز پژوهش‌های قرآنی، کارگاه‌های آفرینش مبتنی بر مفاهیم، مرکز آموزش و تحقیقات، کانون‌های فرهنگی و هنری، سالن‌های همایش، مرکز تولید و نشر آثار قرآنی، نمایشگاه، فروشگاه و... است.

ایازی با اشاره به‌نمایش آثار منحصر به فرد دوران تاریخ اسلام که توسط مسلمانان مشهور گردآوری شده، افزود: این موزه براساس تفسیر حضرت امام(ره) از قرآن کریم طراحی و ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موزه با الگو برداری از 7 بطن قرآن کریم یعنی ماهوت، لاهوت، جبروت، ملکوت، معنا، صورت و طبیعت، دارای تالارهایی با نام‌های قرآن، نشانه‌ها، آثار ملهم، فضای مجازی، نجوم، روایت و تصاویر سه‌بعدی است. 

ایازی ترویج فرهنگ قرآنی و جلب مشارکت شهروندان به‌ویژه جوانان در فعالیت‌های قرآنی را از اولویت‌های اصلی این معاونت برشمرد و افزود: حمایت از محافل قرآنی در سطح محلات، تقویت مؤسسات قرآنی، هیات‌های‌ مذهبی و مساجد، فضاسازی قرآنی در سطح شهر و... از جمله تلاش‌های مدیریت شهری برای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی در کلانشهر تهران است.

کد خبر 87080

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز