همشهری آنلاین: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 25 مرداد با حضور اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان ایران و بیست کشور جهان در مصلای تهران آغاز بکار می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر خواجه پیری رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نشستی رسانه‌ای افزود: این دوره نمایشگاه با شعار خدمت رسانی به علاقه مندان حوزه قرآنی در 13 بخش و برای نخستین بار در فاصله زمانی شش روز به آغاز ماه مبارک رمضان شروع بکار می کند.

وی تصریح کرد: شروع بکار نمایشگاه پیش از آغاز ماه رمضان برای استفاده عموم هموطنان در استان‌های دیگر است که در سال‌های گذشته به دلیل مسائل ویژه این ماه قادر به استفاده از خدمات نمایشگاه نبودند.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: بخش نشر مکتوب، نشر الکترونیک و رسانه های دیجیتال، پژوهش، بین‌الملل، خادمان قرآن کریم، ترجمه، خانواده، کودک و هنر، ‌محصولات فرهنگی،‌ آموزش، حوزه های علمیه، دانشگاهی و نهادها و موسسات، ترکیب بخش‌های این دوره نماشگاه است.

وی افزود: امسال ویژه برنامه های متنوعی همزمان با برگزاری نمایشگاه برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به بخش هایی چون محفل انس با قرآن، شب‌های نورانی، غرفه مهدویت، برگزاری مراسم دفاع از پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی، غرفه اصلاح الگوی مصرف و کارگاه های آموزشی اشاره کرد.

خواجه پیری گفت: امسال در نمایشگاه علاوه بر انتخاب 21 خادم برتر قرآن کریم در حوزه کشوری و بین‌المللی به طور همزمان خادمان قرآن در همه استان‌های کشور انتخاب و از آنان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: امسال همچنین از 10 خادم قرآنی بالای 80 سال تجلیل می شود و کتاب زندگینامه خادمان قرآن کریم جلدهای 13 تا 15 چاپ و توزیع خواهد شد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 25 مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء با اجرای مراسم ویژه آغاز بکار می‌کند و علاقه مندان تا پایان ماه مبارک رمضان می توانند هر روز از ساعت 16 تا 24 از آن بازدید کنند.

کد خبر 87469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز