همشهری آنلاین: بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه با حضور نمایندگان بیش از 50 کشور جهان همزمان با فرا رسیدن مبعث رسول گرامی اسلام در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سه رشته حفظ ، قرائت و مقاله نویسی تا دوم مرداد ماه در سالن اجلاس سران تهران ادامه دارد.

تاکنون بیش از 835 مقاله به دبیرخانه مسابقات ارسال شده و در مجموع 15 داور مسابقات بین المللی قرآن کریم را قضاوت و نظارت می کنند که 10 نفر داور،سه ناظر و دو مشاور مجموع هیات داوران را تشکیل می دهند و همچنین داورانی از کشورهای اندونزی، مصر، ترکیه، عراق و یمن نیز دعوت شده اند.

عبدالرسول عبایی پیشکسوت قرآنی و رییس هیات داوران و احمد ابوالقاسمی، محمد ستوده‌نیا، لطفی‌نیا،امیر آقایی،علامی،محمد‌رضا حاج‌ابوالقاسمی وعلی‌اکبر حشمتی داوران ایرانی این دوره از مسابقات‌ می باشند.

در این دوره از مسابقات مقالات در 20 موضوع و سه محور ترویج فرهنگ قرآنی، اصلاح الگوی مصرف در معارف قرآنی و عدالت در قرآن ارایه می شوند.

برگزاری دو نشست علمی ، برپایی همایش علمی نویسندگان مقالات برتر ، رونمایی از تلاوت تحقیق استاد کریم منصوری و برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های جنبی این دوره از مسابقات است.

 مراسم اختتام مسابقات بین المللی قرآن کریم،دوم مرداد ماه سال جاری و با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ، برگزار خواهد شد.

کد خبر 85870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز