همشهری آنلاین: کنگره بزرگ مدیران دارالقرآن‌های کشور با حضور 600 نفر از مدیران این مراکز، 13 و 14 تیر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی مدیر دفتر گسترش فرهنگ قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: این کنگره با هدف ارتقای دانش و مهارت مدیران و استماع دیدگاه‌ها و پیشنهادات آنان برگزار می‌شود.

وی از حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی در این کنگره خبر داد و افزود: در کنگره مدیران دارالقرآن‌های کشور در خدمت اساتیدی نظیر حجت‌الاسلام و المسلین قرائتی و حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان خواهیم بود.

مدیر دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت برگزاری سه کمیسیون به منظور بررسی تشکیلات دارالقرآن‌ها، بررسی فعالیت‌های کارشناسان و بررسی سطوح آموزشی دارالقرآن‌ها را از برنامه های این کنگره عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فعالیت‌های دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت گفت: این دفتر برای دانش‌آموزانی که داوطلب آموزش‌های قرآنی هستند برنامه‌های قرائت، حفظ، تفسیر قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی دارد.

وی تاسیس دارالقرآن‌ها را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و در این باره توضیح داد: اساسنامه تاسیس دارالقرآن‌ها در تاریخ 25/6/1378 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و در تیرماه 1379 اولین گردهمایی مدیران دارالقرآن‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با بیان اینکه در سال 1382 دارالقرآن‌ها درجه‌بندی شدند ‌افزود: در حال حاضر 330 دارالقرآن مستقل یا درجه یک با متراژ بیش از 400 متر و 5 کلاس،‌ یک قرائت‌خانه، یک کتابخانه، یک نوارخانه و 2 اتاق اداری در سطح کشور در حال فعالیت هستند، همچنین202 دارالقرآن درجه 2 در شیفت دوم مدارس فعال هستند که این دارالقرآن‌ها دارای سه کلاس، یک قرائت‌خانه، یک کتابخانه و یک نوارخانه  می‌باشند.

وی همچنین از فعالیت 68 درالقرآن‌ درجه 3 در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: این دارالقرآن‌ها استیجاری هستند و در متراژ 200 متر با دو کلاس و یک نوارخانه خدمات خود را ارایه می‌دهند.

مدیر دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت در خصوص محتوای آموزشی و سطوح دارالقرآن‌ها تصریح کرد: محتوای آموزشی و سطوح دارالقرآن‌ها به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبات تشکیلات دارالقرآن‌ها به صورت هیات‌امنایی اداره می‌شود.
مدیر دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت، ضمن دعوت از خیرین مدرسه‌ساز برای شرکت در امر مدرسه‌سازی گفت: از خیران مدرسه ساز که عشق به دین و دانش را با هم آمیخته‌اند دعوت می‌کنیم برای احداث این دارالقرآن‌ها همکاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مدیریت دارالقرآن‌ها در سال‌های گذشته تحت عنوان معاون دبیرستان انجام می‌شد خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در روزهای اخیر یک مدیر مستقل با جایگاه مشخص به دارالقرآن‌ها اختصاص یافته که جا دارد از وزیر آموزش و پرورش برای موافقت با این کار مبارک تشکر کنم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک در هر منطقه آموزش و پرورش یک دارالقرآن دخترانه و یک دارالقرآن پسرانه داشته باشیم..

کد خبر 84122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز