همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت استادان و مدرسان قرآن کریم منتخب شهر تهران 10 اردیبهشت‌ در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم بزرگداشت استادان و مدرسان قرآن کریم شهر تهران با حضور علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، ابوالفضل رفیع معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 15 تهران و جمعی از استادان و پیشکسوتان قرآنی شهر تهران در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این مراسم حمیدرضا رحمانی از قاریان نوجوان کشورمان آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و پس از آن ابوالفضل بهرام پور کارشناس تفسیر قرآن کریم در سخنان کوتاهی با اشاره به نقش قرآن کریم در زندگی افراد گفت: باید زمینه‌ای مناسب را فراهم کرد که علاوه بر وارد شدن قرآن در زندگی انسان‌ها، دستورات قرآن به عنوان سرلوحه تمام امور قرار بگیرد.

ادامه بخش این مراسم تلاوت حبیب‌الله پوراحمدی از قاریان پیشکسوت و ممتاز تهرانی بود که به تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی پرداخت و پس از آن گروه تواشیح بین‌المللی «طه» به اجرای برنامه تواشیح و مدیحه‌سرایی پرداختند.

پایان‌بخش این مراسم اهدای هدایا و تجلیل از پیشکسوتان منتخب مناطق 22 گانه شهر تهران بود که این بخش از مراسم با حضور علی اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و ابوالفضل رفیع معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 15 تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، ابوالفضل بهرام‌پور، هوشنگ بادپا، حبیب صحاف، حسن پورنقشبند، محمدهادی فروزان، محمد ثابتی منفرد، محمدرضا ابوالقاسمی، علی نیازی، حسینعلی شریف، محمد حاجی کتابی، ولی‌الله پوراحمدی، بهروز یاریگل، محسن بادپا، حبیب‌الله پوراحمدی، سعید سیاف زاده، احمد مردادی، سید ناصر میردامادی، مجید خدایاری، محمدرضا زین‌العابدین، مجتبی عباس پور، محمدحسین زین‌العابدین، علی اکرمی و اسماعیل عاکفی استادان و مدرسان قرآن کریم شهر تهران بودند که در این مراسم از آنان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از مجموعه در محضر اساتید قرآن کریم رونمایی شد که به معرفی بیش از 200 استاد و چهره قرآنی شهر تهران همراه با ذکر نشانی دقیق جلسات قرآنی این استادان می‌پردازد.

یادآوری می شود مراسم بزرگداشت اساتید و مدرسین قرآن کریم تهران به همت دارالقرآن مسجد امام صادق(ع) تهران و با مشارکت و همکاری فرهنگ‌سرای قرآن و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 15 برگزار شد. 

کد خبر 80284

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز