پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان اصفهان صدرنشین گروه‌های فعالان قرآنی و موثرترین تشکل‌های دینی وفرهنگی کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین صفار هرندی در نشست با اعضای تشکل‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت خیرین نیز در این استان نسبت به استان‌های دیگر برجستگی ملموسی دارد، افزود: این اقدام از سرمایه‌های بزرگ برای کشور و استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: در مجموع استان اصفهان استانی است که برای استمرار فعالیت اجتماعی، فرهنگی و دینی و حتی حوزه‌های دیگر اقتصادی و صنعتی منتظر دولت نمی ماند و همیشه پیشتازانه دولت را به حمایت خود دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری امسال سال الگوی صرفه جویی در مصرف است، افزود: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری برای الگوی مصرف داشته باشد مساجد است.

وی از فعالان مساجد خواست بیندیشند و طراحی صحیحی داشته باشند و این موضوع را در دستگاه‌های دولتی ودر میان مردم به یک ایده عملی تبدیل کنند.

صفار هرندی افزود: قرآن و مساجد در متن زندگی مردم هستند و سرمایه گذاری تفننی و حاشیه‌ای نمی‌طلبند و باید در این خصوص سرمایه گذاری صحیح و قانونمند صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با وجود اینکه بنیه مالی این وزارت خانه برای فعالان قرآنی بین 25 تا 30 برابر بیشتر شده ولی بسیاری از برنامه‌ها بر روی زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه دین از مسائل حکومتی جدا نیست واین ادعا پس ازانقلاب به اثبات رسیده است، افزود: موضوع قرآنی باید در متن قانون قرار گیرد.

وی گفت: کانون مساجد بهترین مکان برای جلوگیری از شبیخون دشمن است.
وی همچنین به نقش آموزش و پرورش در تعالیم قرار تاکید کرد و افزود: چرا توسعه آموزش قرآنی درآموزش و پرورش نادیده گرفته شده است، تنها با یک زنگ قرآنی در طول تحصیل آموزش صحیحی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب ارتباط معنا داری در دروس آموزش و پرورش و دانش آموز به وجود آمده است، گفت: با این وجود کافی نیست و آموزش به خوبی صورت نمی‌گیرد.

صفار هرندی تصریح کرد: خوشبختانه در قانون برنامه پنجم توسعه پیشنهاد شد همه دانش آموزان دوره تکمیلی آموزش قرآن و درک مفهوم را در دروس خود داشته باشند.

وی به موضوع بیمه اهل قرآن اشاره کرد و افزود: این موضوع در حال پیگیری است و تعدادی از افراد برجسته قرآنی در حال بیمه شدن می‌باشند و به تدریج مابقی اهالی قرآن نیز بیمه خواهند شد.

نشست تشکل‌های قرآنی و کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با وزیر فرهنگ و ارشاد و مشاورین وی در حاشیه‌ی سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 78581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز