یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز فرهنگ ومعارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مراحل نهایی تدوین دانشنامه علوم قرآنی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه 13 اردیبهشت ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم با بیان این مطلب افزود: دانشنامه علوم قرآنی با همت پژو هشگران قرآنی مرکز فرهنگ  معارف قرآن در حال تدوین است.

به گفته وی، این دانشنامه، مجموعه‌ای از مباحث مربوط به علوم قرآنی با پژوهشی نو گردآوری و در اختیار محققان و پژوهشگران قرآنی قرار گیرد.

وی درخصوص نحوه تکمیل این پروژه اظهار داشت: هریک از مدخل‌های این دانشنامه پس از تشکیل پرونده علمی به مؤلف واگذار می‌شود و مؤلف پس از تدوین مقاله آن را در اختیار بخش‌های علمی قرار خواهد داد و بخش‌های علمی با ارزیابی و نظارت خود آن را اصلاح، تکمیل و غنی سازی نموده و به شورای علمی مربوطه ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز فرهنگ ومعارف قرآن با اعلام این مطلب که مراحل قابل توجهی از این پروژه تحقیقی پژوهشی انجام شده گفت: از مهم ترین موضوعات و مدخل‌های جلد اول این دانشنامه می‌توان به آیات‌الاحکام، اسباب نزول، استعاره در قرآن، اسرائیلیات، اعجاز قرآن، افسانه غرانیق، بلاغت قرآن، تأوی ، تاریخ‌گذاری قرآن، تحریف‌ناپذیری قرآن و تغنّی به قرآن اشاره کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش همکاران مرکز فرهنگ ومعارف قرآن، هر چه زودتر شاهد به ثمر رسیدن این اثر ارزشمند باشیم.

کد خبر 80512

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز