همشهری آنلاین: هفتمین جلد از مجموعه 25 جلدی دائرة‌المعارف قرآن کریم از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) دایرة‌المعارف قرآن کریم شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و اعلام‌ قرآنى است که به گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان و اهل تحقیق و پژوهش قرار گرفته است.

از ویژگى‌هاى این دایرة‌المعارف استوارى بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها؛ استفاده از منابع اصیل و متقن و دست اول؛ ارائه همه آرا و مبانى اصلى در هر موضوع؛ برخوردارى از نظام ارجاع درون‌مقاله‌اى و برون‌مقاله‌اى و بهره‌ورى از نثر معیار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی خراسانی» معاون اجرایی دائرة‌المعارف قرآن‌ کریم با توضیحاتی درباره این دایرة‌المعارف به ایکنا گفت: تاکنون شش جلد از این دائرة‌المعارف تألیف و منتشر شده است، پس از پایان انتشار ششمین جلد که تا پایان حرف «پ» را در بر می‌گرفت، تألیف هفتمین جلد آن شروع شد که حرف «ت» تا پایان مدخل «تفسیر» را در بر می‌گیرد.

مسئول گروه دائرة‌المعارف قرآن‌ کریم مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: این جلد شامل 70 مقاله است و مدخل‌ها و موضوعاتی مانند «تاریخ»، «تاریخ‌گذاری قرآن»، «تأویل»، «تبرک»، «تجارت»، «تجسم اعمال»، «تجوید»، «تحریف‌»، «تزکیه»، «تسبیح»، «ترجمه قرآن»، «تساهل و تسامح»، «تعاون»، «تعلیم و تربیت»، «تعقل» و «تفاخر» از مهم‌ترین موضوعات این جلد هستند.

وی افزود: هفتمین جلد این دائرة‌المعارف هم‌اکنون مراحل پایانی چاپ را می‌گذارند و برای ارائه در بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر می‌شود.

خراسانی افزود: انتشار سایر جلد‌های این دائرة‌المعارف سرعت بیشتری به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود، جلدهای هشتم، نهم و دهم آن نیز تا پایان سال جاری منتشر شود. 

کد خبر 78961

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز