همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران از امضا تفاهمنامه صادرت گاز با یک شرکت اماراتی خبر داد

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران، سیدرضا کسایی زاده گفت: به دنبال رویکرد شرکت ملی صادرات گاز ایران در راستای سیاست های دولت با اولویت کشورهای همسایه در بهره مندی از گاز طبیعی ایران، به تازگی تفاهمنامه ای با یک شرکت اماراتی به منظور صادرات گاز به امارات متحده عربی امضاء و مبادله شد.

وی افزود: شرکت های زیادی هم اکنون برای توسعه میادین گازی و صادرات گاز به امارات با شرکت ملی صادرات گاز ایران در حال مذاکره هستند. 

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با بیان این که اخیرا برای فروش گاز لایه گازی میدان سلمان با چند شرکت اماراتی برای فروش گاز مذاکره داشته ایم، گفت: هم اکنون با توجه به آماده بودن خط لوله سیری- عسلویه امکان فروش گاز میدان سلمان و نیز میدان گازی پارس جنوبی به اماراتی ها فراهم شده است.

وی افزود: در صورت تکمیل ساخت این خط لوله، گاز تولیدی میدان مشترک سلمان، به جای امارات می تواند برای استفاده در شبکه داخلی به عسلویه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران با بیان این که در مذاکرات گازی اخیر با شرکت‌های مختلف اماراتی با یکی از این شرکت ها به نتیجه خوبی رسیده ایم، گفت: به غیر از کرسنت، هم اکنون دست کم سه شرکت اماراتی برای خرید گاز مراجعه کرده و آمادگی خود را برای دریافت گاز ایران با قیمت های بین المللی اعلام کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون عملیات ساخت خط لوله سیری- عسلویه به عنوان طولانی ترین پروژه خط لوله انتقال گاز در خلیج فارس (به طول 287 کیلومتر) مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

کد خبر 87944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز