گروه استان‌ها- مرجان طباطبایی: مشکل تامین لوله، طرح خط انتقال گاز ملایر به خرم‌آباد را از سال گذشته تاکنون متوقف کرده است

پزشکی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اعلام این خبر به همشهری توضیح می‌دهد: 25 کیلومتر از این طرح خط انتقال گاز سال گذشته اجرایی شد و از آن مقطع تاکنون، طرح به دلیل مشکل تامین کالا متوقف شده است.

وی، مشکل عمده این طرح را تامین خط لوله و ورق ذکر کرده و می‌گوید: واردات این اقلام از سال گذشته با مشکل مواجه شده است.

به گفته مدیرعامل گاز استان لرستان، طرح خط دوم انتقال گاز از ملایر به خرم‌آباد از مصوبات دور اول سفرهای هیات دولت است که تاکنون اجرایی نشده است.

وی، تصریح می‌کند: عملیات این طرح در بخش حفاری فعال است.در سفر اول رئیس جمهوری پس از تصویب احداث این خط لوله برای تامین گاز مورد نیاز این استان، مقرر شد طرح در مقطعی 3 ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با وجود آن که این طرح وارد چهارمین سال اجرا شده است، هنوز از بهره‌برداری آن خبری نیست.

مدیرعامل گاز استان لرستان، با اشاره به روند اجرای این مصوبه استانی توضیح می‌دهد: با پیگیری‌هایی که از سوی ما صورت گرفت، آذر‌ماه سال گذشته برای این طرح پیمانکار تعیین شد و شرکت مهندسی و توسعه گاز به‌عنوان مجری کار، اجرای عملیات خط لوله انتقال گاز را آغاز کرد.وی ادامه می‌دهد: البته پس از اجرای 25 کیلومتر از طرح خط انتقال گاز ملایر به خرم‌آباد، این طرح متوقف شد.

یکی از مشکلات استان لرستان، تامین گاز خانگی و صنایع است که خط فعلی انتقال گاز پاسخگوی مشترکان این استان نیست.

با نهایی شدن طرح خط دوم انتقال گاز از ملایر به خرم‌آباد، بخشی از مشکلات تامین گاز مشترکان استان لرستان که به دلیل قرار گرفتن در آخرین نقطه گازرسانی، بالاترین میزان افت فشار گاز را متحمل می‌شوند، حل خواهد شد.

همچنین، از دیگر اهداف این طرح، ایجاد موازنه میان تولید و مصرف گاز است که هم‌اکنون تعداد مشترکین از ظرفیت گازرسانی، فزونی گرفته است.مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، توضیح می‌دهد: سال گذشته 19 روستا را با احتیاط  گازرسانی کرده‌ایم.

در حال حاضر از 23 شهر این استان 14 شهر و از تعداد کل 2921 روستا، 1528 روستای آن گازرسانی شده است.پزشکی یادآور می‌شود: با اجرایی شدن طرح انتقال گاز از ملایر به خرم‌آباد، قرار است علاوه بر تامین گاز مشترکان خانگی، صنایع هم از گاز برخوردار شوند.

کد خبر 84270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز