همشهری آنلاین: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: شمار جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور به مرز 57 میلیون نفر نزدیک شده است

به گزارش شانا، مدیرگاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که تا پایان سال پیش نزدیک به 56 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند، گفت: در چهار ماهه نخست امسال 893 هزار نفر از این حامل انرژی بهره مند شده اند و هم اکنون 56 میلیون و 867 هزار نفر از جمعیت کشور در قالب 14میلیون و 623 هزار خانوار از گاز طبیعی استفاده می کنند.

مصطفی کشکولی درباره گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور نیز اظهار داشت:با توجه به گازرسانی به306 شهر و روستا در چهار ماه نخست امسال، هم اکنون 759 شهر و 7655 روستای کشور زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی گفت: در مدت زمان یاد شده (چهار ماه نخست امسال) به 15 شهر و291 روستای گازرسانی شده است.

احداث 360 کیلومتر خط انتقال گاز در چهار ماه

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران مجموع خطوط انتقال گاز استانی را تا پایان تیرماه امسال 31 هزار و 687 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: بیش از360 کیلومتر از خطوط احداث شده به چهار ماه نخست امسال مربوط می شود.

به گفته کشکولی همچنین با توجه به حدود 3700 کیلومتر شبکه گذاری در چهار ماه نخست امسال، مجموع شبکه ایجاد شده در سراسر کشور به 163هزار و 690 کیلومتر رسیده است.

گازرسانی به 52 نیروگاه کشور
 
وی درباره گاز رسانی به نیروگاه ها نیز اظهار داشت: با اتصال نیروگاه خرمشهر به شبکه گازرسانی کشور، هم اکنون 52 نیروگاه از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: گازرسانی به این نیروگاه تا پیش از تحقق طرح اصلی که هم اکنون در مرحله طراحی است، با اجرای طرح موقت انجام می شود.

کشکولی تصریح کرد: طرح اصلی گازرسانی به نیروگاه خرمشهر مستلزم ساخت 11کیلومتر خط لوله 24 اینچ و ایستگاه کاهش فشار مربوط به آن است.

بهره مندی بیش از 23 هزار واحد صنعتی از گاز

وی همچنین شمار واحد های صنعتی بهره مند از گاز طبیعی در کشور را23 هزار و 92 مورد اعلام کرد و گفت: گازرسانی به 594 واحد صنعتی مربوط به چهار ماه نخست امسال است.

کشکولی گفت: تا پایان سال پیش 22 هزار و 498 واحد صنعتی کشور گازرسانی شده است.

شتاب گیری در احداث جایگاه های سی ان جی

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران در باره آخرین وضعیت جایگاه های سی ان جی نیز اظهار داشت: هم اکنون 884 جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده در کشور فعال است که فعالیت 65 مورد از آنها به چهار ماه نخست امسال مربوط می شود.

کد خبر 87852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز