حجم صادرات گاز ایران به ترکیه امسال به 10 میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

عزیز‌الله رمضانی، مدیرعامل شرکت‌ملی گاز با اعلام این خبر درباره نتایج مذاکرات هفته گذشته شرکت ملی گاز ایران با شرکت توزیع گاز بوتاش ترکیه گفت: در این نشست مسائل مرتبط با قرارداد جاری میان 2شرکت بررسی و توافق‌هایی نیز درباره مقدار و نحوه تحویل گاز در زمستان امسال و سال آینده با این شرکت انجام شد.

رمضانی درباره همکاری کشورهای ایران و ترکیه برای استفاده این کشور از گاز ترکمنستان افزود: هم‌اکنون ایران با توجه به وجود خطوط لوله گسترده خود می‌تواند به هر میزان گاز از ترکمنستان دریافت و در مناطق شمال غربی و شمال استفاده کند و در عوض با استفاده از خطوط لوله صادرات کنونی به همان میزان به کشور ترکیه گاز منتقل کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره توافق مسئولان ایران و ترکیه در زمینه ترانزیت گاز ترکمنستان ادامه داد: با توجه به گستردگی شبکه خطوط لوله گاز در کشور،  سوآپ گاز میان ایران، ترکمنستان و ترکیه کاربرد بیشتری در مقایسه با ترانزیت گاز خواهد داشت.

شایان ذکر است، وجود منابع عظیم گازی در ایران و همجواری آن با کشورهای دارنده گاز مانند قطر، ترکمنستان و آذربایجان از یک سو و امکانات کشور ترکیه در زمینه انتقال گاز به کشورهای اروپایی از دیگر سو، از عواملی است که می‌تواند در توسعه روابط تجاری 2کشور ایران و  ترکیه در زمینه گاز مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 90686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز