شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز با حضور وزیر نفت به بهره برداری رسید

به گزارش واحد مرکزی خبر، این دانشکده دارای بخش‌های آموزشی، کلاس‌های درس، مرکز رایانه، آزمایشگاه تخصصی پیشرفته و تالار نمایش است.

دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز سالانه ظرفیت 200 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی را دارد و به عنوان نخستین دانشکده تخصصی گاز کشور محسوب می شود.

این دانشکده با 18 هزار و 500 متر مربع زیربنا در 10 طبقه و هزینه 240 میلیارد ریالی شرکت ملی گاز ایران ساخته و تجهیز شده است.

وزیر نفت در آیین بهره برداری از این مکان آموزشی گفت: این وزارتخانه از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی در بخش نفت و گاز کشور و واگذاری این امور به دانشگاه‌ها حمایت می‌کند.

نوذری یکی از انتظارات مجموعه صنعت نفت از دانشگاه‌ها را اجرای پژوهش‌هایی برای افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز دانست و افزود: ظرفیت میادین قابل استحصال نفت کشور حدود 138 میلیارد بشکه است و حدود 500 میلیارد بشکه نیز به صورت نفت درجا وجود دارد که در شرایط فعلی قابل بهره برداری نیست.

وی ادامه داد: در صورت دستیابی به روش‌های بازیافت از میادین و دستیابی به یک درصد ضریب ازدیاد برداشت، 5 میلیارد بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود که معادل یک میدان بزرگ نفتی است.

کد خبر 85783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز