همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور از کشته شدن 59 نفر و زخمی شدن 367 تن در تصادفات جاده‌ای تعطیلات آخر هفته گذشته خبر داد

سرهنگ حسین علیشاهی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به وقوع 268 فقره تصادف مهم جاده‌ای طی تعطیلات آخر هفته گذشته، اظهار داشت: تعداد 59 نفر از هموطنانمان در صحنه این تصادفات جان خود را از دست داده و 367 نفر نیز مجروح و روانه مراکز درمانی شدند. [آشنایی با نکات ایمنی در رانندگی]

وی مهمترین این تصادفات را در کیلومتر 20 محور نیشابور - مشهد در استان خراسان اعلام و تصریح کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده یک دستگاه پراید در ساعت 9:00 روز گذشته باعث برخورد با یک دستگاه اتوبوس مسافربری و در نتیجه واژگونی اتوبوس شد که هفت نفر از سرنشینان این دو خودرو در صحنه تصادف جان خود را از دست داده و پنج نفر نیز مجروح شدند که درحین و پس از انتقال آنها به مراکز درمانی بر تعداد کشته‌شدگان افزوده شد.

سرهنگ علیشاهی به تصادف دیگری در کیلومتر 80 محور شیراز - کازرون در استان فارس اشاره کرد و گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در ساعت 14:15 روز گذشته از جانب راننده یک دستگاه کامیون بنز باعث برخورد با یک دستگاه پژو پارس شد که چهار سرنشین خودروی پژو کشته شده و یک نفر نیز مجروح و روانه مراکز درمانی شد.

وی تخطی از سرعت مطمئنه را مهمترین علت تصادفات جاده‌ای طی دو روز گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: انحراف به چپ و عدم توجه به جلو در رتبه‌های بعدی علل این تصادفات قرار دارند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور به افزایش تصادفات ناشی از انحراف به چپ خودروها در جاده‌های کشور طی روزهای اخیر اشاره و تاکید کرد:

افزایش انحراف به چپ، نشان از افزایش عجله و شتاب رانندگان دارد، زیرا عجله و شتاب باعث افزایش سرعت و در ادامه افزایش انحراف به چپ می‌شود که با افزوده شدن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث بروز این سوانح - علیرغم حضور پلیس در تمامی راه‌های اصلی - کشور می‌شود.

تنها راه‌های شریانی کشور تحت کنترل الکترونیک است

وی افزود: مهمترین راهکار برای مقابله با این موضوع، تحت کنترل الکترونیک درآمدن همه راه‌های اصلی کشور توسط پلیس است، این در حالی است که در حال حاضر تنها راه‌های شریانی کشور تحت کنترل الکترونیک است.

سرهنگ علیشاهی در پایان در خصوص وضعیت کنونی راه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر به جز محور کندوان که تردد در محدوده پل کندوان از ساعت 12 تا 17 امروز به دلیل ترمیم روکش آسفالت با محدودیت و افزایش ترافیک در این محدوده روبرو است، سایر محورهای اصلی کشور باز و تردد در آنها جریان دارد.

کد خبر 85747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز