همشهری آنلاین: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور از کشته شدن 694 نفر از هموطنان طی تصادفات جاده‌ای در تیر ماه امسال خبر داد.

سرهنگ حسین علیشاهی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به وقوع سه هزار و 454 فقره تصادف مهم جاده‌ای طی تیرماه سال جاری، اظهار داشت: تعداد 694 تن از هموطنان در این تصادفات جان خود را از دست داده و چهار هزار و 630 نفر نیز در صحنه تصادفات مجروح و روانه مراکز درمانی شدند.

وی، خودروی سواری و وانت را با 5/54 درصد مهمترین عوامل شکل‌گیری تصادفات تیرماه گذشته عنوان و تصریح کرد: موتورسیکلت با 23 درصد، کامیون و تریلی با 14 درصد، عابر پیاده با 6 درصد و ناوگان مسافربری عمومی با 6/2 درصد در مکان‌های بعدی عوامل شکل‌گیری این حوادث هستند.

سرهنگ علیشاهی عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را با 5/27 درصد مهمترین علت وقوع حوادث جاده‌ای تیرماه سال 88 دانست و گفت: پس از این علت، عدم توجه به جلو با 24 درصد، انحراف به چپ با 22 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 14 درصد رتبه‌های دوم تا چهارم علل این حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورت رعایت این موارد از سوی رانندگان، حدود 70 تا 80 درصد حوادث جاده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با بیان این که 62 درصد از حوادث جاده‌ای تیرماه گذشته در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است، خاطرنشان کرد: علت این موضوع آن است که برخی خودروها هنگام نزدیک شدن به شهرها به تابلوهای هشداردهنده توجه نمی‌کنند و با سرعت زیاد به شهرها نزدیک می‌شوند که باعث بروز تصادفات زیادی در نزدیکی شهرها می‌شود.

وی افزود: معمولاً شدت حوادث جاده‌ای در جاده‌های اصلی کم‌ترافیک و جاده‌های فرعی بیشتر است، زیرا خودروها در این جاده‌ها به دلیل خلوت بودن آنها با سرعت بیشتری تردد می‌کنند.

سرهنگ علیشاهی در پایان از رانندگان خواست برای این که از مسافرت‌های تابستانی خود لذت بیشتری ببرند و اتفاق ناگواری برای آنها رخ ندهد، حتماً با سرعت مطمئنه حرکت کرده و به تابلوهای هشداری توجه کنند.

کد خبر 86470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز