فرمانده پلیس‌راه کشور خواستار ستاره‌دار شدن جاده‌ها و خودروهای تولیدی کشور شد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر کشورهای توسعه یافته اقدام به ستاره‌دار کردن جاده‌ها و خودروهای تولیدی خود کرده‌اند، افزود: با این اقدام ترددکنندگان در جاده‌ها و خریداران خودرو ضمن آگاهی از ایمنی جاده‌ها و خودروها به سمت ایمنی پایدار و کاهش تصادفات پیش می‌روند.

وی با اشاره به اینکه با ستاره‌دار شدن جاده‌ها، هر جاده درجه‌ای کسب می‌کند و رانندگان می‌توانند راه مورد نظر خود را انتخاب کنند، ادامه داد: جاده‌ها براساس کیفیت ظاهری، عرض جاده، تعداد باندهای رفت و برگشت، سطح سرویس، چگونگی نصب علایم، تعداد تصادفات، حجم وسایط نقلیه، کیفیت ارائه خدمات پزشکی و امدادی و... ستاره‌بندی می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه جاده‌های کشور بین صفر تا 5ستاره تقسیم‌بندی می‌شوند، یادآور شد: در عین حال در طول مسیر جاده‌ها نیز ممکن است بخشی از راه تعداد ستاره بیشتر و بخش دیگر تعداد ستاره کمتری داشته باشد.

سرهنگ اسماعیلی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ستاره‌بندی جاده‌های کشور موجب ارتقای ایمنی راه‌ها خواهد شد، افزود: رانندگان با استفاده از میزان مهارت خود می‌توانند جاده ایمن‌تر را انتخاب کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور تصریح کرد: نشست‌هایی در این خصوص با وزارت راه در حال انجام است که امیدواریم اجرای آزمایشی این طرح به‌زودی در یکی از جاده‌های کشور آغاز شود.
وی به ضرورت ستاره‌دار شدن خودروهای تولیدی در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون خریداران خودرو از سطح ایمنی خودروها مطلع نیستند و در مورد خودروهایی که قیمت‌های نزدیک به هم دارند، نمی‌توانند خودروهای مناسب و ایمن را انتخاب کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: با ستاره‌دار شدن خودروها که هم‌اکنون در کشورهای توسعه یافته درحال انجام است، مشتریان می‌توانند خودروهای ایمن‌تر را که ستاره بالاتر و به لحاظ سیستم ارگونومی، ایمنی فعال، ایمنی غیرفعال و سایر تسهیلات خودروها وضعیت مناسب‌تری دارند، انتخاب کنند.

سرهنگ اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند ضمن ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان، کاربران ترافیک را به سمت کاهش مرگ و میر و تصادفات در جاده‌ها سوق دهد.

کد خبر 85685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز