مؤسسه استاندارد به جای دفاع از ایمنی خودروها و با نادیده گرفتن مصوبات دولت به روابط عمومی وزارت صنایع و خودروسازان تبدیل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از عملکرد مؤسسه استاندارد گفت: متأسفانه خودروسازان هنوز موفق نشده‌اند به‌طور کامل مصوبه دولت برای نصب ترمز ضد‌قفل و برچسب انرژی را اجرا کنند.

محمد رویانیان به ایسنا گفت: خودروسازان درخصوص نصب ترمز ضد‌قفل (ای‌بی اس) و برچسب انرژی روی خودروهای تولیدی همکاری خوبی کرده‌اند ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه مؤسسه استاندارد باید از ارتقای کیفیت و ایمنی خودروها حمایت کند نه از خودروسازان، تصریح کرد: توصیه ما به مؤسسه استاندارد این است که با تعامل با پلیس، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی به رسالت حقیقی خود به‌طور صحیح عمل کند.
مؤسسه استاندارد به جای اجرای وظایف خود و دفاع از ارتقای ایمنی خودروها علیه مصوبات دولت حرف می‌زند که این امر جای بسی تعجب و تأسف دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  همچنین درباره ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری گفت: در این نامه درخواست شده است که مشخص شود  چرا مصوبات دولت اجرا نشده و چگونه باید اجرا شود. 

وی تصریح کرد: البته وزارت صنایع نیز باید در جهت استانداردسازی خودروهای تولید داخل و همچنین کاهش مصرف سوخت در موتور خودروهای تولیدی تا سال 1390 به تکالیف خود اقدام کند که متأسفانه عمل امیدبخشی تا‌کنون در این زمینه مشاهده نشده است.

کد خبر 85206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز