همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از کاهش 37 درصدی صدور قبض جریمه و کاهش 14 درصدی تصادفات در سالجاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار رویانیان در نشست تخصصی روسای پلیس راهوار، با اشاره به کاهش 415 کشته در تصادفات رانندگی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: بر اساس آمارهای موجود طی سه ماه نخست سال جاری، صدور قبض جریمه 37 درصد و تصادفات رانندگی 14 درصد معادل 26 هزار فقره در کشور کاهش داشته است.

محمد رویانیان با اشاره به مصوبه اخیر دولت، گفت: بر این اساس پلیس به عنوان فرمانده عملیات مدیریت ترافیک و سوانح رانندگی تعیین شده است.

وی به وضعیت رانندگی در کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم افزایش دو برابری تعداد خودرو، رشد 200 درصدی تعداد رانندگان و گواهینامه‌ها و سفرها در کشور از سال 84 تاکنون شاهد کاهش قابل توجه حوادث رانندگی بودیم به شکلی که شمار کشته‌های روزانه تصادفات در کشور از 75 نفر در سال 84 به 63 نفر در سال 87 کاهش یافت که بدین ترتیب باید گفت روزانه 12 نفر طی چهار سال گذشته شاهد کاهش کشته تصادفات در کشور بودیم.

رییس راهور ناجا به صدور قبوض جریمه در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال 84 به ازای هر دستگاه خودرو، هشت قبض جریمه در کشور صادر شد، این رقم در سال گذشته به 3/3 قبض جریمه کاهش یافت، از سوی دیگر در سه ماهه نخست سال جاری حدود شش میلیون قبض جریمه در کشور صادر شد، این در حالیست که در سه ماهه نخست سال 87 تعداد قبض‌های صادره در کشور حدود 10 میلیون قبض جریمه بود.

وی با اشاره به این که وضعیت رانندگی در کشور به سرعت رو به بهبود است، گفت: آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه نخست سال جاری، رفتار ترافیکی شهروندان حدود 37 درصد بهبود یافته است.

سردار رویانیان با تاکید بر این که تعداد نیروها و خودروهای پلیس‌راه نسبت به سال 84، دو برابر شده است، گفت: طی سال‌های گذشته نیز دولت هر سال حدود 100 میلیارد تومان به پلیس جهت تقویت آن کمک کرده است.

وی با اشاره به این که در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، 415 نفر در تصادفات رانندگی کمتر از سال گذشته کشته شده‌اند، گفت: این در حالیست که اگر عدد غیرمطلق را در نظر بگیریم باید بگوییم حدود یک‌هزار نفر کاهش کشته در دو ماهه نخست سال جاری داشته‌ایم.

رئیس راهور ناجا، توقیف خودرو، ضبط گواهینامه، پانچ گواهینامه و درج سوابق رانندگان را از جمله اقدامات انجام شده پلیس برای افزایش بازدارندگی در کشور دانست و گفت: اخیرا طرح جامع ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی در دولت تصویب شده که بر اساس آن نقش تمام دستگاه‌های مسئول مشخص شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای تمام دستگاه‌های مرتبط با ترافیک به عنوان مثال وزارت اقتصاد، بیمه مرکزی، وزارت صنایع، خودروسازان، وزارت راه و ترابری، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و غیره نقش به صورت شفاف و مشخص تعیین شده است.

سردار رویانیان به مصوبه دولت درباره طرح مدیریت واحد حمل و نقل بار و مسافر در شهرها اشاره کرد و گفت: بر این اساس، مدیریت حمل هر گونه بار و مسافر در شهرها و حومه آن‌ها به شهرداری‌ها واگذار شده و بدین ترتیب کلیه وانت بارها، کامیون‌های حمل نخاله، کامیون‌های توزیع موادغذایی، آژانس‌ها و غیره، زیر نظر شهرداری‌ها قرار گرفته‌اند.

وی تصویب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده و آیین‌نامه‌ بهبود تردد در شهرهای کشور را از دیگر مصوبات دولت در راستای ارتقای ایمنی عبور و مرور در کشور دانست.

رئیس راهور ناجا با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی، گفت: جاده‌های شمالی خصوصا در پایان هفته شاهد بار ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین هستند، از سوی دیگر حجم تردد در محورهای سمنان و خراسان شمالی نیز به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که رانندگان باید جدا از سرعت غیرمجاز و رانندگی پرخطر و ممتد خودداری کنند، گفت: پلیس در تابستان امسال قاطعانه قانون را اجرا کرده و در مقابل تخلفات حادثه‌ساز به هیچ عنوان اغماض نمی‌کند و قانون را باادب و احترام اعمال خواهد کرد.

کد خبر 84663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز