همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از بکارگیری دوربین‌های الکترونیک برای کنترل آزمایشی محدوده طرح ترافیک تهران خبر داد

سردار محمد رویانیان در گفتگو با مهر گفت: طبق توافقی که به شهرداری تهران صورت گرفته است شهرداری تهران برای کنترل محدوده طرح ترافیک در تمام معابر ورودی به محدوده طرح ترافیک اقدام به نصب دوربین‌های الکترونیکی می‌کند.

در حال حاضر تعدادی از این دوربین‌ها در برخی از معابر تهران نصب شده است و پلیس از آنها برای کنترل محدوده طرح ترافیک به صورت آزمایشی از این دوربینها استفاده می‌کند. اما بنا به گفته سردار رجب زاده ماموران پلیس همچنان تا پایان دوره آزمایشی بکارگیری این دوربینها در معابر مسقر خواهند بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 104 ورودی به محدوده طرح ترافیک شناسایی شده است گفت: بر اساس برآوردهای اولیه حدود 300 دستگاه دوربین ثبت تخلف در تمام این 104 ورودی نصب خواهد شد.

رویانیان با بیان اینکه پروژه کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های شهر تهران است وبه همین علت پروژه ای ملی محسوب می شود تاکید کرد : طرح کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک بر جدیدترین سیستمها و دانش نوین استوار است که می تواند تحولی در کنترل و نظارت محدوده ترافیک ایجاد کند.

بنا به گفته رویانیان سیستم انتخابی برای کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک سیستم تشخیص پلاک خودروها است و با این سیستم کلیه پلاکهای عمومی، خصوصی، دارای مجوز و فاقد مجوز تردد در محدوده طرح به خوبی تفکیک و شناسایی خواهد شد و کسانی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند تا 48 ساعت بعد از تخلف برگه های جریمه را درب منازلشان دریافت خواهند کرد.

کد خبر 84118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز