جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: حداقل 10 نفر از طراحان اصلی تجمعات اخیر توسط پلیس دستگیر شدند و چند نفر دیگر نیز متواری هستند.

همچنین از آشوبگران سازمان‌یافته در این تجمعات بالغ بر 50 نفر دستگیر شدند.
به گفته سردار رادان، بالغ بر 110 نفر از افرادی که نقش سازمان یافته‌ای در این تجمعات نداشتند و اما در بین این افراد حضور داشتند، نیز دستگیر شدند که غالب آنها پس از بررسی‌های مورد نظر، آزاد خواهند شد.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: متأسفانه بعد از اعلام نتایج انتخابات سریعا شایعاتی شروع شد و شدت گرفت که نتایج مناسبی را در پی نداشت و به پریشان شدن افکار مردم انجامید.

سردار رادان ادامه داد: ما اطلاعات کافی در این باره را که در بین جمعیت افرادی وجود دارند که سازمان یافته هستند داشتیم و در بین دستگیرشدگان نیز چند نفر از افراد سازمان‌یافته هم وجود دارد که با تکمیل پرونده‌ این افراد، موضوع به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همیشه یک طراح و یا طراحان اصلی در این رابطه وجود دارند که بعضی وقت‌ها احساس می‌کنند در حاشیه امن قرار دارند و فکر می‌کنند، پلیس و قوه قضاییه تنها با مردمانی که در خیابان‌ها هستند، برخورد خواهند کرد، گفت: سعی کرده‌ایم این دو موضوع را از هم تمیز دهیم و در این رابطه طراحان اصلی را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و تعدادی از آنها را دستگیر کرده‌ایم.

‌همچنین ظرف امروز و فردا چند نفر دیگر  نیز دستگیر خواهند شد.جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خط این طراحان با رادیوهای بیگانه در یک خط قرار دارد، افزود: خطی که طراحان می‌دادند، اقداماتی است که بین جمعیت وجود داشت.

به گفته سردار رادان، پلیس با گرفتن حکم قضایی، طراحان اصلی را در این رابطه دستگیر کرد که برخی از این افراد کسانی هستند که بعضا در ستادها در حال فعالیت بودند و ارتباط بین گروه‌های سازمان یافته با این طراحان در حال بررسی پلیس قرار دارد.

سردار رادان بازداشت خانگی میر حسین موسوی را تکذیب کرد و ادامه داد: دستگیری محمدرضا خاتمی صحت ندارد، اما اگر حکم بازداشتش صادر شده باشد، دستگیر خواهد شد.

کد خبر 83554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز