همشهری آنلاین: کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت تغییرات بومی گزینی در کنکور 88 و تعیین تکلیف سهمیه تکمیل نشده ایثارگران را اعلام کرد.

به گزارش مهر، بومی‌گزینی در کنکور 88 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پذیرش داوطبان 13 رشته به میزان 60 درصد و در سایر رشته‌ها 80 درصد اجرا می‌شود. سهمیه تکمیل نشده ایثارگران نیز در 13رشته به صورت 50درصد بومی و در سایر رشته ها 100درصد بومی محاسبه می‌شود.

تغییرات بومی‌گزینی در کنکور 88 در 13 عنوان رشته

از آنجا که پذیرش دانشجو در رشته‌های دانشگاهی در دوره‌های روزانه باتوجه به ماهیت و گسترش رشته‌ها در سطح کشور به روش گزینش بومی (استان، ناحیه‌ای و قطبی) و کشوری صورت می‌گیرد، آخرین تغییرات بومی گزینی در آزمون سراسری 88 بر اساس آخرین مصوبه کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در 13 عنوان رشته توسط سازمان سنجش اعلام شد.

بر اساس این مصوبه مقرر شد: در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی صنایع گروه آزمایشی ریاضی و فنی، در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در گروه آزمایشی علوم تجربی و در رشته‌های حقوق، روانشناسی، حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی، پذیرش بومی پس از کسر سهمیه 40 درصدی ایثارگران به صورت 60 درصد گزینش بومی و 40 درصد آزاد صورت می‌گیرد.

در صورت عدم تکمیل ظرفیت اختصاصی به سهمیه ایثارگران باقیمانده ظرفیت در این رشته‌ها به صورت 50 درصد گزینش بومی و 50 درصد آزاد به پذیرش داوطلبان اختصاص می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، گزینش بومی رشته‌های اعلام شده شامل کلیه گرایشهای مربوطه است.

میزان بومی‌گزینی در سایر رشته ها؛ 80 درصد بومی، 20 درصد آزاد

گزینش در سایر رشته‌ها نیز بر اساس مصوبه 213 امین جلسه شورای مورخ سال 69 و کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور بوده و پذیرش بومی پس از کسر سهمیه ایثارگران به صورت 80 درصد بومی و 20 درصد آزاد صورت می‌گیرد.

اختصاص سهمیه تکمیل نشده ایثارگران در سایر رشته‌ها به صورت 100 درصد بومی

سازمان سنجش اعلام کرده است: در صورتی که ظرفیت اختصاصی ایثارگران تکمیل نشود، باقیمانده ظرفیت به صورت بومی جهت پذیرش داوطلبان اختصاص می‌یابد.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی قوانین و مصوبات آزمون شامل سهمیه‌ها و شرایط و ضوابط که در دفترچه آزمون شماره درج شده به قوت خود باقی است و جزئیات روش پذیش دانشجو در کنکور 88 با شرح کامل در دفترچه شماره 2 به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

کد خبر 80944

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز