سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 88 در هفته اول خرداد خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: کارنامه اولیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 88 هفته اول خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

وی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد و همزمان با آن چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور 673 هزار نفر ثبت نام کرده که 336 از این تعداد هزار و 600 نفر زن و 336 هزار و 400 مرد بودند.

پذیرش 40 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد آموزشی و پژوهشی

ابراهیم خدایی - معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور نیز درباره ظرفیت‌های این کنکور گفت: 34 هزار و 500 نفر در آزمون کارشناسی ارشد به روش آموزشی پژوهشی در سال 88 پذیرش می‌شوند که با احتساب دانشجویان ممتاز و ظرفیتهای اضافی پیش‌بینی می‌کنیم در این بخش 40 هزار نفر پذیرفته شوند.

وی اظهار داشت: ظرفیتهای بخش آموزش محور نیز به سازمان ارائه شده اما دانشگاه‌ها فرصت دارند برای تکمیل این بخش از پذیرش، برنامه‌ریزی و نتیجه نهایی را به سازمان سنجش ارائه کنند.

پذیرش بین 40 تا 50 هزار داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد

معاون سازمان سنجش اضافه کرد: بخش دیگری از پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دارد که بدون کنکور وارد این مقطع می‌شوند با احتساب پذیرش این افراد و در مجموع پیش‌بینی می‌شود بین 40 تا 50 هزار نفر در کنکور کارشناسی ارشد امسال پذیرفته شوند.

در کنکور کارشناسی ارشد امسال سه نوع شیوه پذیرش اعمال می‌شود؛ شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روش‌ها است که در این روش، پذیرش مانند سال گذشته یعنی گذراندن دروس تئوری به همراه پایان‌نامه است. وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای اولین بار روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرده است که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه می‌شود و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می‌شود.

در نهایت شیوه جدید دیگر پذیرش دوره‌ای با محوریت پژوهش که دستاورد آن (ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی، ثبت اختراع ...) است که مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائه پایان‌نامه خواهد بود.

کد خبر 81200

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز