یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت، بستر حذف کنکور برای آموزش و پرورش فراهم نشده و به همین دلیل پیشنهاد کرده‌ایم این قانون مورد بازنگری قرار گیرد

به گزارش ایلنا، محمد مهدی زاهدی درباره اجرای قانون حذف کنکور گفت: وزارت علوم آمادگی لازم برای اجرای این قانون را دارد اما بستر این امر برای آموزش و پرورش فراهم نشده و به همین دلیل پیشنهاد کرده ایم قانون حذف کنکور مورد بازنگری قرار گیرد.

وزیر علوم که در حاشیه دیدار با خانواده استاد شهید مطهری در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به اجرای قانون حذف کنکور افزود: اگر حذف کنکور به معنای این است که طبق قانون تا سال 1390 کنکور حذف شود مشکلاتی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها عدم وجود امتحانات استاندارد ملی در کشور است. اگر قرار بود برای سال 90 کنکور را حذف کنیم باید از امسال امتحانات سال دوم دبیرستان به صورت سراسری برگزار می شد در حالیکه این امر محقق نشده و حداقل یک سال اجرای این قانون به تأخیر افتاده است.

وی افزود: البته وزارت علوم به عنوان مجری این قانون آماده است حتی از امسال قانون را اجرایی کند اما باید فضای مناسب توسط آموزش و پرورش نیز ایجاد شود.

وزیر علوم اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه حذف کنکور استدلال‌هایی دارد که ضرورت بازنگری در قانون را ایجاب می‌کند از این رو ما اخیرا به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادیم تا در قانون حذف کنکور مصوبه مجلس هفتم بازنگری کنند.

وی درباره بحث ساماندهی سهمیه‌بندی در کنکورهای سراسری نیز گفت: بررسی سهمیه بندی کنکور در اختیار مجلس و مباحث بومی گزینی در کنکور نیز از سوی کمیته تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود و این دو مرجع به طور مستقل این مباحث را پیگری می‌کنند.

کد خبر 80469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز