یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی اصغر محمدی: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، کنکور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از سال 1390 به‌دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش حذف نخواهدشد.

وزیر علوم درباره احتمال اجرا نشدن قانون حذف کنکور از سال 90 گفت: وزارت علوم آماده اجرای قانون حذف کنکور است ولی زیر ساخت‌های اجرای این قانون در وزارت آموزش و پرورش فراهم نشده‌است. محمد‌مهدی زاهدی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: چون وزارت آموزش و پرورش آمادگی اجرای قانون حذف کنکور را ندارد، به مجلس پیشنهاد کرده‌ایم قانون حذف کنکور مورد بازنگری قرار گیرد.

به گفته وی، مهم‌ترین مشکل در راه اجرای قانون حذف کنکور، برگزار نشدن امتحانات استاندارد ملی در کشور است. وزیر علوم اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در زمینه حذف کنکور استدلال‌هایی دارد که ضرورت بازنگری در قانون را ایجاب می‌کند. اخیرا به نمایندگان مجلس پیشنهاد دادیم تا در قانون حذف کنکور بازنگری کنند.

درخواست بازنگری به مجلس نرسیده‌است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اظهارات وزیر علوم مبنی بر ارائه درخواست دولت برای بازنگری قانون حذف کنکور به همشهری گفت: هنوز درخواست رسمی دولت برای بازنگری در قانون حذف کنکور به مجلس شورای اسلامی نرسیده‌است.

علی عباسپور تهرانی‌فرد با انتقاد از تاخیر 6 ماهه دولت در ابلاغ این قانون به دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: تعلل دولت در ابلاغ این قانون موجب شد تا عملا یک سال تحصیلی در اجرای قانون حذف کنکور تاخیر به‌وجود آید.

وی اظهار کرد: از طرفی با تغییرات گسترده در وزارت آموزش و پرورش روبه‌رو شدیم. به تبع این تغییرات در وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم نیز در اجرای این قانون سردرگم شد.  رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: با وجود لازم‌الاجرا بودن قانون حذف کنکور، متأسفانه وزیر جدید آموزش و پرورش و تیم جدید مدیریتی نظرات کارشناسی وزیر قبلی را نپذیرفتند.

به گفته وی، با توجه به نقش وزارت آموزش و پرورش در اجرای این قانون و نظر مخالف وزیر جدید، طبیعی به‌نظر می‌رسید که عزم جدی در وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این قانون وجود نداشته‌باشد.

حذف دانشگاه‌های تربیت معلم

وزیر علوم درباره حذف نام دانشگاه تربیت معلم از دانشگاه‌های تربیت معلم گفت: با توجه به تصویب تأسیس دانشگاه فرهنگیان، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در باره دانشگاه تربیت معلم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 80486

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز