همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت دانشگاه‌ها را داریم به جایی می‌رسانیم که کسی پشت کنکور نباشد

و سال آینده ظرفیت دانشگاه‌ها بیش از تعداد داوطلبان در مقطع کارشناسی خواهدبود. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، پورعباس در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر افزود: انتظار ما این است که حدود یک میلیون و 200 هزار نفر سال آینده در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی، غیر انتفاعی و جامع علمی کاربردی پذیرفته شوند.

وی اضافه کرد: از سه سال گذشته روند کاهش داوطلبان مقطع کارشناسی آغاز شده است اما داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در حال افزایش است به طوری که انتظار داریم در دو سال آینده داوطلبان این مقطع به یک میلیون نفر برسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: آزمون سراسری سال 88 در مقایسه با امسال تغیر عمده‌ای نخواهد داشت.

پورعباس افزود: در مجموع احتمال دارد که در بحث بومی گزینی دیدگاه‌های جدیدی به سازمان ابلاغ شود در غیر این صورت تغییر عمده‌ای را در گزینش و پذیرش دانشجو نداریم.

وی اضافه کرد: در اجرای آزمون نیز تلاش می‌کنیم دفترچه‌های آزمون شخصی سازی شود و هر فرد دفترچه خاص خود را با نام و مشخصات مندرج در آن تحویل بگیرد.

پور عباس گفت: این سازمان تلاش می‌کند کارت‌های آزمون به شکل الکترونیکی توزیع شود تا نیازی به مراجعه داوطلبان برای دریافت کارت نباشد.

وی با اشاره به نشست دیروز عوامل اجرایی سازمان سنجش در استان‌ها گفت: برای ارتقای فضای آزمون‌ها، امنیت آزمون و همچنین خصوصی سازی دفترچه‌های داوطلبان هماهنگی‌های صورت گرفت.

پور عباس در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مجلس در زمینه حذف کنکور در پذیرش دانشجو گفت: این مسئله زمانی تحقق می‌یابد که امتحانات دبیرستان به صورت سراسری برگزار شود اما اکنون فقط آزمون مقطع سوم سراسری است.

وی گفت: ما نگرانی خود را از اینکه تا سال 90 ساز و کار لازم برای حذف کنکور و جایگزینی سوابق تحصیلی فراهم نشود به مجلس شورای اسلامی منتقل کرده‌ایم و نمایندگان مجلس احتمالا پس از بررسی لایحه بودجه این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

کد خبر 76728

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز