یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

اصفهان، خبرنگار همشهری: وزیر کار و امور اجتماعی گفت: اگر بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و آزاد تعطیل شوند بهتر است

زیرا فقط بار مالی بر دوش دولت و خانواده‌ها هستند.

سیدمحمد جهرمی با اشاره به شیوه کنکور و پذیرش دانشجو در کشور، عنوان کرد: این نوع گزینش بی‌فایده است. در دانشگاه‌های دولتی از 100 رشته، 10 رشته طرفدار دارد و 90رشته دیگر برای کسانی است که می‌خواهند هرجا که شد در هر رشته‌ای که قبول شدند تحصیل کنند.

وی افزود: وضع در دانشگاه آزاد بدتر است، در دفترچه انتخاب رشته، 6 رشته مختلف را انتخاب می‌کنید گزینه آخر هم می‌گوید اگر قبول نشدی بگذار ما جایی برایت انتخاب کنیم و متأسفانه در 90‌درصد موارد نیز آنها هستند که رشته را تعیین می‌کنند.

وزیر کار ادامه داد: اگر انتخاب‌ها آزاد بود معلوم نیست چند واحد از دانشگاه‌های آزاد و دولتی که در هر گوشه و کنار سربرافراشته‌اند تعطیل می‌شدند و واقعا هم دانشگاه‌هایی که اتلاف منابع خانواده‌ها و مردم هستند و می‌خواهند جوانان ما را به ناکجا ببرند، باید تعطیل شوند.

وزیر کار تاکید کرد: باید به سمت مهارت‌آموزی برویم زیرا در مقایسه‌ای که میان مراکز سازمان فنی حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و هنر انجام شد، مراکز فنی حرفه‌ای مطلوبیت و اثر‌بخشی بیشتری در اشتغال داشته‌اند. البته وجود آن محیط‌ها هم نیاز است ولی باید به‌صورت همکاری با یکدیگر، کامل کردن و در قالب‌های پودمانی باشد.

وزیر کار از بخش خصوصی و خیرین خواست وارد عرصه توسعه کارآموزی شوند و اظهار داشت: مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستانی اشباع شده‌اند. بایستی به‌سمت هنرستان‌ها برویم؛ اینگونه به آموزش وپرورش هم کمک می‌شود.  وزیر کار و امور اجتماعی ضمن انتقاد از وضعیت دانشگاه‌ها تصریح کرد: مربی ما باید شاغل باشد تا اگر یک دوره به او واگذار شد آن را به‌عنوان شیفت دوم ارائه دهد، اما استادان دانشگاه که خود از صنعت واقتصاد دور افتاده‌اند چطور می‌خواهند تئوری‌ها و نظریات مختلف را به دانشجویان ارائه دهند.

کد خبر 74935

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز