همشهری آنلاین: نخستین ‌دانشکده فناوری‌‌های نوین شمال ‌غرب ایران در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و رئیس این دانشکده در مراسم آغاز به کار این دانشکده هدف از تاسیس آن را ایجاد و توسعه رشته‌های بین رشته‌ای برای همگام شدن با تحولات صنعتی و فناوری‌های پیشرفته بیان کرد.

رستمی گفت: در سال‌های اخیر با توجه به نیاز بیشتر علم در عرصه‌های پزشکی، محیط زیست، کشاورزی، صنایع، دفاع و صنعت تولید محصولات و خدمات فنی مهندسی با کیفیت، ضرورت جدی یافته و کاربردهای جدی بروز کرده که با فناوری های رایج نمی‌توانند به راحتی عملی شوند بنابراین در عرصه علوم و فناوری در دنیا رویکرد جدیدی با توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشکده مهندسی فناوری‌های نوین دانشگاه تبریز افزود: این دانشگاه با توجه به اینکه سهم مهمی در پیشرفت علم و فناوری از زمان تاسیس داشته، با دارا بودن دانشکده‌های فعالی چون شیمی، فیزیک، مهندسی برق و مهندسی مکانیک، وجود متخصصان تراز اول، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی متعدد با تاسیس دانشکده فناوری‌های نوین و توسعه رشته‌های میان رشته‌ای در تلاش است با تربیت دانشجویان و انجام فعالیت‌های پژوهشی جدید در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از سال 1385 برای ایجاد این دانشکده در دانشگاه تبریز افزود: دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تبریز بعد از گرفتن مجوز از وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سه گروه علمی گروه مهندسی نانو فناوری با گرایش مهندسی نانوالکتریک، گروه مهندسی فتونیک با گرایش نانوفتونیک، گروه مهندسی مکاترونیک با پذیرش 40 دانشجوی کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز می کند.

رستمی با اشاره به اهمیت ارتباط با صنعت افزود: برای زیر پوشش قرار دادن بخش‌های علمی و صنعتی با مراکز صنعتی، تفاهم نامه‌های متعددی منعقد شده است تا دانشجویان این دانشکده با اجرای طرح‌های واقعی تجربیات لازم را به دست آورند.

وی به فراهم شدن زمینه ارتباط علمی دانشجویان دانشکده فناوری‌های نوین با دانشگاه‌های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه‌های منعقد شده با دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور، دانشجویان این دانشکده می‌توانند در صورت نیاز از امکانات آزمایشگاهی این دانشگاه‌ها نیز استفاده کنندکه در این زمینه امکان برگزاری کلاس‌های درسی با حضور استادان مدعو این دانشگاه‌ها نیز در دستور کار این دانشکده قرار دارد

کد خبر 75608

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز