پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرانسه، آلمان و روسیه در نشست گروه 20 اعلام کرده‌اند از افزایش هزینه محرک‌ها حمایت نخواهند کرد

به‌رغم تاکید آمریکا، انگلیس، چین و ژاپن بر ضرورت افزایش هزینه محرک‌های اقتصادی درسطح جهانی، رهبران فرانسه، آلمان و روسیه اعلام کرده‌اند از افزایش هزینه محرک‌ها حمایت نخواهند کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، نشریه فارین افرز ارگان شورای روابط خارجی امریکا نوشت: باراک اوباما و گوردون براون نخست وزیر انگلیس قبل از نشست رهبران گروه بیست برای بررسی مسایل مربوط به هماهنگی جهانی درمقابله با بحران جاری اقتصاد جهانی دیدار می‌کنند. بر اساس این گزارش اوباما تاکید دارد که نوعی احساس فوریت در مورد این مسئله و نیاز به حل فوری آن برای همه شرکت کنندگان ضروری است.

گوردون براون نیز معتقد است آریکا و انگلیس باید با تقویت روابط خود تغییراتی واقعی در اوضاع کنونی ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش سایر رهبران شرکت کننده نیز هرکدام نقطه نظرهای خود را دارند، برای مثال نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه با انتقاداز از هرگونه توافق احتمالی عجولانه اعلام کرده است سندی را امضا نخواهد کرد مگر انکه قبلا از مشخصات آن اگاه شده باشد.
هو جین تائو رئیس جمهور چین نیز گفته است درانتظار اهداف عملی از نشست است و انتظار دارد کشورهای عضو گروه بیست با هرگونه توافقی که در سرمایه گذاری و بازرگانی جهانی خلل ایجاد کند ، مخالفت کنند.

جین تائو همچنین تاکید کرده است برخی از کشورهای گروه بیست قادرند بیشتر هزینه کرده واز محرک‌های مالی بیشتر استفاده کنند.

بر اساس این گزارش دیدگاه هو جین تائو مورد تایید تارو آسو نخست وزیر ژاپن است که گفته است جهان نیازمند هزینه بیشتری است و توکیو نیز حاضر است به نوبه خود در این موضوع مشارکت کند.

این دیدگاه‌ها که همسو با دیدگاه آمریکاست در تضاد با نظرات رهبران فرانسه، آلمان و روسیه است که می‌گویند از گسترده شدن محرک‌ها به هیچ شکل حمایت نخواهند کرد

همشهری‌آنلاین یادآور می‌شود گروه 20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.

کد خبر 77983

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز