شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزرای گروه 20 متشکل از کشور‌های ثروتمند و قدرت‌های اقتصادی جدید به رغم وجود اختلافاتی پیرامون چگونگی مهار بدترین بحران اقتصادی دهه‌های اخیر در انگلیس گرد هم آمده‌اند.

به گزارش بی بی سی، در این اجلاس وزرای اقتصاد به همراه روءسای بانک‌های مرکزی این کشور‌های گروه 20 راه‌های خروج از رکود اقتصادی و احیای اقتصاد کشور‌های خود را بررسی می‌کنند.

در حالی که دولت آمریکا بر افزایش هزینه‌های دولت در بخش اقتصادی تاکید دارد، برخی از کشور‌های اروپایی بر لزوم تغییر قوانین حاکم بر بازار‌های مالی پافشاری می‌کنند.

وزرای اقتصاد و روءسای بانک‌های مرکزی در این اجلاس تلاش دارند، بر سر یک دستور جلسه مشترک برای اجلاس سران که قرار است در ماه آتی در لندن برگزارشود به توافق برسند.

گروه 20 متشکل از قدرتمند ترین کشور‌های جهان است که در کنار یکدیگر 85 درصد اقتصاد جهان را نمایندگی می‌کنند. در این گروه بزرگترین قدرت‌های صنعتی نظیر آمریکا و آلمان در کنار قدرت‌های جدید اقتصادی مانند برزیل و چین عضویت دارند.

الیستر دارلینگ وزیر دارایی بریتانیا طی سخنانی در افتتاحیه اجلاس وزرای جی 20 گفت که نسبت به پیشرفت در سه محور اصلی اجلاس، حمایت از اقتصادهای کشورهای عضو، ادامه پرداخت وام از سوی بانک‌ها و اطمینان یافتن از اینکه کشور‌های جهان نیز از اقدام‌های اتخاذ شده توسط گروه 20 بهره می‌برند، امیدوار است.

آمریکا و بریتانیا خواستار آن شده‌اند که دیگر دولت‌ها بویژه در قاره اروپا اقدامات بیشتری برای خروج اقتصادهای خود از رکود انجام دهند.

اما دولت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که به بازار‌های مالی خود تا زمانی که نتایج طرح‌های اولیه محرک اقتصادی آشکار نشود، منابع مالی بیشتری تزریق نخواهند کرد.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان طی سخنانی در هفته اخیر گفت که مساله این نیست که هزینه بیشتری شود بلکه باید نظام مالی را ایجاد کرد که از وقوع بحران‌های مشابه در آینده جلوگیری کند.

کد خبر 77224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز