همشهری آنلاین: نرخ متوسط بیکاری در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از جمله آمریکا در ماه مارس 2009 به طور شدید افزایش یافت.

بر اساس آمار و ارقامی که به تازگی منتشر شده است، نرخ متوسط بیکاری در کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در ماه مارس به طور نگران کننده‌ای افزایش یافت و در میان این کشورها، اسپانیا با ثبت بالاترین میزان بیکاری معادل 17.4 درصد در صدر فهرست قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا، در ماه مارس کشورهایی که در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پس از اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را ثبت کردند عبارتند از: ایرلند با 10.6 درصد، اسلواکی با 10.5درصد، مجارستان با 9.2 درصد، فرانسه با 8.8 درصد، پرتغال با 8.5 درصد و سوئد با 8 درصد.

در همین حال نرخ بیکاری در آلمان و در انگلیس در ماه مارس با دو دهم درصد افزایش نسبت به ماه فوریه به ترتیب به 7.6 درصد و 6.6 درصد رسید.

در این مدت خارج از اروپا نیز شرایط مشابهی حاکم بود به‌طوری که نرخ بیکاری در کشورهای غیر اروپایی عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ماه مارس افزایش یافت و به عنوان مثال در آمریکا به 8.5 د رصد، در ژاپن به 4.8 درصد، در مکزیک به 4.7 درصد و در کره جنوبی به 3.7 درصد رسید.

بنا به اعلام بانک مرکزی آمریکا، فعالیت‌های صنعتی بسیاری از مناطق آمریکا در ماه مارس در بسیاری از بخش‌ها کاهش یافته است.

طبق گزارش این نهاد، میزان تولید صنعتی آمریکا در ماه مارس به پائین‌ترین حد از دسامبر سال 1998 رسیده است. در همین حال فعالیت بخش خدمات غیر مالی نیز کندتر شده است.

بهای خانه و میزان ساخت و ساز نیز در ماه مارس در بسیاری از مناطق آمریکا کاهش یافته است این در حالی است که وضعیت بازار غیرمنقول در بخش غیر مسکونی نیز همچنان رو به وخامت است.

بانک مرکزی آمریکا همچنین ضمن هشدار درباره وضع بازار کار اعلام کرده است اشتغال در بسیاری از بخش‌ها تضعیف شده و امار و ارقام مربوط به ایجاد شغل و استخدام نیروی کار جدید بسیار ناچیز است.

 نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه فوریه 8.1 درصد بود اما در ماه مارس به 8.3 درصد رسید. در همین حال نرخ بیکاری در کشورهای عضو منطقه یورو که در ماه فوریه 8.7 درصد بود در ماه مارس به 8.9 درصد افزایش یافت.

کد خبر 81174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز