همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهوری روسیه با انتقاد از شیوه برخورد نهادهای مالی بین‌المللی با بحران اقتصادی، خواستار اصلاح صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، مدودف در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون دولتی روسیه که بخش‌هایی از آن در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد اعلام کرد ما باید برخی از مسایل اساسی از جمله در خصوص آنچه به کار نهادهای مالی بین‌المللی مربوط می‌شود تغییر دهیم.

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره موضع روسیه در نشست آینده گروه بیست که برای دوم اوریل (سیزده فروردین) در لندن پیش‌بینی شده است گفت: بحران فعلی نشان داد که اقدامات آنها یعنی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و دیگر ساختارهای مالی بین‌المللی واقعگرایانه نیست.

مدودف گفت باید فعالیت آنان را تنظیم و به گونه‌ای عمل کرد که این فعالیت در قبال کشورهایی که به تازگی به صف اقتصادهای بزرگ و اقتصادهای در حال توسعه پیوسته‌اند عادلانه‌تر باشد.

وی افزود منظور من روسیه و دیگر کشورهایی است که ما با آنها همکاری می‌کنیم.

مقامات روسی به طور گسترده‌ای مسئولیت بحران را برعهده عامل‌های خارجی کشور می‌دانند اما برخی از کارشناسان عقیده دارند که بخش زیادی از مشکلاتی که روسیه با آن مواجه است ریشه در خود این کشور دارد.

کد خبر 77274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز