جشن برداشت آفتابرگردان و هندوانه در باغچه‌های محله ایوانک برگزار می‌شود.

برداشت محصول

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: محله ایوانک در محدوده رودخانه پونک و بلوار فرحزادی قرار دارد. قدمت این محله به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و به محله‌ای با ساختمان‌های ایوان‌دار معروف است. از چندی پیش ساکنان این محله دور هم جمع شده و باغچه‌هایی ایجاد کردند تا برخی از محصولات را در بافت محله‌شان کشت و برداشت کنند. در این باغچه‌ها تعدادی از شهروندان علاوه بر کاشت هندوانه، گوجه‌فرنگی و گل آفتاب گردان، انواع گیاهان دارویی مانند اسطوخودوس، به‌لیمو، نعنا فلفلی و رزماری کاشته‌اند.

یکی از این باغچه‌ها در محوطه سرای محله ایوانک منطقه۲ قرار دارد. «بهروز روزبهانی» مدیر محله ایوانک که برای ایجاد و گسترش این باغچه حامی ساکنان محله بوده، می‌گوید: «محدوده باز سرای محله مدت‌ها رها شده بود، به همین دلیل پیشنهاد شد تا به باغچه تبدیل شود. پس از استقبال اهالی کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی و صیفی در آن شروع شد و حالا زمان برداشت این محصولات رسیده است.»

کشت و زرع آفتاب‌گردان و هندوانه در پونک+ تصاویر
به بار نشستن گوجه فرنگی ها در باغچه های محله

«هم سایه» هم باشیم

مدیر محله ایوانک اجرای این فعالیت را در راستای طرح «هم سایه» می‌داند و می‌افزاید: «برنامه هم‌سایه، در راستای پویش ارتقا فرهنگ آپارتمان‌نشینی و با هدف ارتقای مسئولیت‌پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط‌زیست، تقویت حس تعلق محله‌ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی برگزار می‌شود و با ایجاد این باغچه توانستیم تعداد زیادی از ساکنان را دورهم جمع کنیم.»

حالا زمان برداشت محصولات پرورش داده شده توسط اهالی رسیده است. روزبهانی می‌گوید: «برای تشویق اهالی به همسایه‌داری و نگهداشت فضای سبز روز سه‌شنبه اول شهریور ماه، جشن برداشت محصول ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سرای محله برگزار می‌شود و پیش‌بینی شده از شرکت‌کنندگان با محصولات خودشان پذیرایی شود.»

سرای محله ایوانک در بزرگراه یادگار امام (ره)، مسیر شمال به جنوب، انتهای خیابان ایوانک غربی، نبش گل افشان جنوبی قرار دارد.

کشت و زرع آفتاب‌گردان و هندوانه در پونک+ تصاویر
ورودی باغچه اهالی
کشت و زرع آفتاب‌گردان و هندوانه در پونک+ تصاویر
پرورش گیاهان دارویی
کد خبر 699658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    0 0
    چه ايده خوبي