سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
۵ نفر

اتوبوس برایمان تداعی کننده حمل و نقل عمومی است و با دیدن آن ناخودآگاه به یاد سفر و جابه‌جای می‌افتیم، اما شهروندان با راه‌اندازی «باس میوه چی» در غربی‌ترین محله پایتخت این‌بار به جای سوارشدن و رفتن به مقصد، از بزرگترین فروشگاه سیار میوه و صیفی‌ می‌خرند.

اتوبوس

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: درکنار برج‌های آسمان‌خراش و خانه‌های قوطی‌کبریتی، اتوبوس رنگارنگی از تصاویر میوه و سبزیجات توجه رهگذران و شهروندان را به خودش جلب می‌کند. بازار میوه و تره‌بار سیاری که محل عرضه انواع میوه و صیفی‌ به صورت حضوری و آنلاین به شهروندان منطقه۲۲است. راه­‌اندازی بزرگترین فروشگاه سیار میوه و صیفی‌ در محله‌های غرب تهران نتیجه پیگیری­‌های اهالی منطقه است که به همت مدیریت شهری منطقه راه‌اندازی شده است.

دسترسی راحت در کمترین زمان

هر چه عقربه­‌های ساعت از ۱۰ صبح فاصله می‌­گیرد، تعداد مراجعه کنندگان و اهالی به این بازار سیار میوه­ و تره‌­بار بیشتر می‌­شود. «نوروز احمد زاده» حدود ۹سال است در این محله زندگی می­‌کند. او درباره راه‌­اندازی این اتوبوس در نزدیکی خانه‌­اش می‌­گوید:«قبلا بیشتر اهالی برای خرید به میدان میوه و تره‌­بار سایر محله‌ها مراجعه می­‌کردند، که خیلی دشوار بود. نخست اینکه حتما باید با خودروی شخصی می‌رفتیم که این امکان به ویژه برای بانوان و سالمندان فراهم نبود.»

 «باس میوه چی » به منطقه ۲۲ آمد

لزوم نظارت بهداشتی

کنار میز صیفی­‌جات یکی دیگر از اهالی مشغول جدا کردن کدو و بادمجان­‌های مورد نیازش است. «الهام بیگی» درباره راه‌اندازی میدان تره­‌بار می­‌گوید: «ده سالی می‌­شود که در این محله زندگی می‌کنم و در این سال­ها برای خرید مایحتاج به مغازه‌های اطراف مراجعه می­‌کردیم، اما قیمت مغازه با بازار میوه و تره‌بار قابل قیاس نیست. خوشبختانه این بازار از نظر قیمت هم در مقایسه با مغازه، شرایط بهتری دارد. این چندمین بار است که به این میدان میوه و تره بار آمده­‌ام و معمولا اجناس از کیفیت خوبی برخوردارند.»

۴بازار میوه و تره‌بار در راه است

«علیرضا علی‌بخشی» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه۲۲ درباره راه اندازی نخستین بازار میوه و تره‌بار سیار در این محدوده می‌گوید: «منطقه ۲۲ یکی از مناطق نوپای شهر تهران به شمار می‌رود و در بعضی از شهرک‌های این محدوده امکانات رفاهی،آموزشی و فرهنگی بسیار کم هست و هنوز تا رسیدن به استاندارد فاصله بسیاری داریم.در منطقه۲۲ ، ۸قطعه زمین به سازمان میادین معرفی شده که ۴قطعه از آن صورت جلسه‌اش تکمیل و در حال اخذ قرارداد برای استقرار و احداث بازارها و میادین میوه و تره‌بار است. حداقل در هر محله باید یک بازار میوه و تره‌بار باشد. این روزبازارها قرار است در محدوده‌ مرواریدشهر، دهکده المپیک و دیگر محله‌هایی که بازار میوه و تره‌بار ندارد،راه اندازی شود. اکنون نخستین اتوبوس عرضه میوه و تره‌بار در محدوده ناحیه۵ در مجاورت برج‌های آسمان مستقر شده است و  بزودی در نواحی دیگری مانند۳ و۴ هم ۲دستگاه دیگر جانمایی می‌شوند.»

 «باس میوه چی » به منطقه ۲۲ آمد

استفاده از اتوبوس‌های مستعمل

علی بخشی در ادامه به جزییات اجرای این طرح مانند جانمایی اتوبوس‌ها و همچنین برآورد هزینه برای شهرداری اشاره می‌کند و می‌گویند: «این طرح در قالب مصوبه شرکت ساماندهی خودروهای سیار و بی‌کابین  برای رفاه حال شهروندان در نظر گرفته شده و به لحظ قمیتی هم مناسب‌تر از واحدهای صنفی آن محدوده است و کیفیت بهتری نیز دارد. در واقع این طرح راهکار موقتی است تا زمانی که  بازار میوه و تره‌بار ثابت راه‌اندازی شود. این اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های مستعملی است که توسط بهره‌بردار از ناوگان حمل و نقل عمومی حذف شده است.»

کد خبر 701573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام ، به جای این کار، بازار میوه و تره بار تعطیل شده در خیابان میلاد، قبل از میدان ساحل را راه اندازی کنید.