چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فاز اول مزرعه تحقیقاتی کشاورزی ارگانیک در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران افتتاح شد

محصولات ارگانیک

به گزارش ایرنا، احمد اکبری، معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: حذف آنتی بیوتیک، استفاده از پروبیوتیک‌های محیطی و گیاهان دارویی به صورت یک جا در راستای تولید گوشت و محصولات ارگانیک مزرعه تحقیقاتی کشاورزی ارگانیک راه اندازی می‌شود.

وی افزود: چنین مزرعه‌ای با هدف ایجاد الگوی تحقیقاتی برای سایر مراکز تحقیقاتی و تولیدی برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود.

اکبری اظهار داشت: در پژوهشکده کشاورزی در مدت زمان کوتاهی شاهد تغییرات اساسی و چشمگیری بودیم که امید است با تلاش‌ بیشتر شاهد کارهای خلاقانه و جدید دیگری نیز باشیم.

همچنین محمد رضا سنجابی، رئیس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این باره گفت: با توجه به مصرف بی رویه آنتی ‌بیوتیک‌ها و مواد افزودنی در پرورش دام‌های صنعتی به ویژه مرغداری‌های گوشتی در کشور و در راستای تولید محصولات سالم و ایجاد بستر مناسب تحقیقاتی به عنوان یک مزرعه نمونه و مرجع برای کل کشور این مزرعه احداث خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان دکترای پژوهش محور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی اظهار داشت: با توجه به پذیرش دانشجویان دوره دکترا در سازمان، این مزرعه تحقیقاتی می‌تواند به عنوان بستری برای تحقیقات پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقطع دکترا و نیز پروژه‌های تحقیقاتی با اعتبار بیرونی به ویژه در بخش گیاهان دارویی باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای فاز دوم و سوم این پروژه اظهار داشت: هدف از اجرای فاز اول این پروژه، پرورش مرغ گوشتی ارگانیک، تمام اتوماتیک و فاقد هر گونه بوی نامطبوع و نیز عدم استفاده از ضد عفونی‌ کننده‌های شیمیایی و آنتی بیوتیک‌ها و کاملا سالم است.

به گفته وی احداث 20 گلخانه ارگانیک برای محصولاتی نظیر توت فرنگی، گوجه فرنگی و صیفی‌جات و احداث یک واحد پرورش ماهی ارگانیک برنامه فازهای دوم و سوم این پروژه تحقیقاتی است.

سنجابی به قول مساعد ریاست سازمان پژوهش‌ها مبنی بر تامین بخشی از نیروهای مورد نیاز سازمان اشاره کرد و گفت: همزمان با اهداف اولیه اجرای پروژه، بخشی از نیازهای اولیه پرسنل نیز در زمینه فرآورده‌های گیاهی و دامی سالم و فاقد آنتی بیوتیک تامین خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری ‌های لازم در آینده‌ای نزدیک موفق به اخذ گواهی‌نامه برای صدور مجوز جهت محصولات غذایی ارگانیک واحدهای تولیدی در کشور شویم.

کد خبر 170699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز