همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه‌ کشورمان تاکید کرد که ایران به تصمیم مقامات عراقی درباره‌ توافقنامه امنیتی احترام می‌گذارد

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در مصاحبه با شبکه‌ خبری پرس تی.وی، در خصوص موضع ایران در قبال توافقنامه‌ امنیتی بین عراق و آمریکا تصریح کرد: ما به تصمیم مقامات عراقی احترام می‌گذاریم و نظر خود را پس از تصویب نهایی این قرارداد اعلام می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مواردی مانند دادن مصونیت به سربازان آمریکایی و ورود محموله‌های وارداتی به عراق بدون نظارت مسئولان این کشور را از موارد بحث انگیز در توافقنامه امنیتی دانست.

قشقاوی درباره‌ آینده روابط آمریکا و ایران پس از انتخاب باراک اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا که از 20 ژانویه‌ 2009 قدرت را به دست می‌گیرد، گفت: این مساله به آمریکا بستگی دارد. یکی از شرایط اوباما برای ایجاد روابط با ایران، توقف غنی سازی اورانیوم است که خود نشانه عدم تغییر دیدگاه واشنگتن در برخورد با تهران است.

قشقاوی تاکید کرد: محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکنون 14 بار تاکید کرده است که هیچ انحرافی در برنامه‌ هسته‌‌ای صلح آمیز ایران دیده نشده است، چرا اوباما باید درباره تولید بمب هسته‌‌ای در ایران سخن بگوید؟

وی با انتقاد از سخنان اوباما در موضع گیری در برابر فعالیت‌های هسته‌‌ای صلح آمیز ایران گفت: دوربین‌هایی وجود دارد که لحظه به لحظه از فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران فیلم تهیه می‌کنند و اوباما باید مواظب لغاتی که استفاده می‌کند باشد.

کد خبر 69794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز