همشهری آنلاین: رئیس جمهور کشورمان با ابراز خرسندی از بهبود روند اوضاع عراق در بخش‌های مختلف، مسئولان این کشور را به هوشیاری در برابر کید و حیله دشمنان فرا خواند

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد در دیدار موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق، روابط تهران و بغداد را تاریخی و برادرانه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایرا ن خواهان عراقی آباد، عزیز و مقتدر است و امیدواریم بازسازی و پیشرفت این کشور روند شتابانی به خود بگیرد و ایران در این راه در کنار دولت و مردم عراق قرار دارد.

رئیس جمهور با قدردانی از اقدامات مسئولان عراقی برای تحکیم روابط برادارانه بین دو کشور گفت: امیدواریم هر چه زودتر حکومت در عراق به طور کامل مستقر شود و به مأموریت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود بپردازد.

احمدی نژاد با تأکید بر هوشیاری مقام‌های عراق درخصوص ترفند ها و حیله‌های دشمنان تصریح کرد : گرچه امروز آمریکا در سراشیبی افول قرار گرفته است و ملت‌های منطقه از جمله ملت عراق نسبت به هفت سال گذشته قویتر شده‌اند اما گروهی که از پشت صحنه، آمریکا را اداره می‌کنند به دنبال تسلط کامل بر منطقه خاورمیانه هستند از این رو نباید از کید و حیله دشمنان غافل شد.

رئیس جمهور وجود عراقی مقتدر در منطقه را باعث تقویت جبهه ضد صهیونیستی و ضد استکباری دانست و گفت: وجود عراقی قدرتمند نه تنها باعث یأس دشمنان برای تسلط بر منطقه خاورمیانه خواهد شد بلکه در چنین صورتی ملت عراق نیز در نخستین فرصت به مسوولیت‌های انسانی و اسلامی خود در منطقه عمل خواهد کرد.

موفق الربیعی مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع کشورش ارائه کرد و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در تحکیم اوضاع امنیتی عراق و بازسازی این کشور قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر آقای احمدی نژاد به عراق اظهار داشت: شما نخستین رئیس جمهور منطقه بودید که از عراق بازدید کردید و این نشان دهنده شجاعت و علاقه شما به مردم عراق بود که البته از معانی ویژه‌ای در مناسبات منطقه‌ای نیز برخوردار بود.

کد خبر 73662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز