همشهری آنلاین: رئیس جمهور عراق که به ایران سفر کرده است صبح یکشنبه (15 دی) با مقام معظم رهبری دیدار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار نخست وزیر عراق تأکید کردند: گسترش روابط دولت عراق با همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف در این کشور، «اعتماد عمیق به مردم»، گسترش و استحکام روابط با همسایگان، از عوامل حقیقی قدرت و بقای عراق به شمار می‌روند و دولت عراق برای تحقق اهداف خود باید به این عوامل تکیه کند و ایمان مذهبی، شجاعت و عزت نفس مردم عراق را سرمایه‌ای عظیم برای خود بداند.

ایشان، اعتماد ایران به نخست وزیر و دولت عراق و علاقه عمیق به مردم این کشور را یادآور شدند و افزودند: هدف ما، عزت، استقلال، آرامش و پیشرفت عراق است و هر تلاشی را که در این زمینه لازم باشد همچنان انجام خواهیم داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حضور نیروهای امریکایی و انگلیسی در عراق را منشأ اصلی مشکلات مختلف از جمله تروریسم و اختلافات داخلی دانستند و افزودند: تا وقتی امریکاییها در عراق باشند آب خوش از گلوی ملت عراق پایین نخواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حیله گری و تلاش دولت امریکا برای نفوذ، تحکیم سلطه و غارت منابع کشورها، برخی نگرانی‌ها را درباره توافقنامه امریکا و عراق [آشنایی با توافقنامه امنیتی عراق - آمریکا] یادآور شدند و افزودند: امریکایی‌ها به شدت غدار و پیمان شکن هستند به گونه‌ای که حتی با هم پیمانان نزدیک خود در منطقه، دوستی حقیقی ندارند بنابراین به هیچ یک از وعده‌های آنان نمی‌توان و نباید اعتماد کرد.

ایشان پایداری مدبرانه و هوشمندانه را تنها راه مقابله با حیله‌ها و طرح‌های پیچیده امریکا و انگلیس برشمردند و افزودند: باید به مردم عراق ثابت کرد که دولت عراق حاضر نیست با ارعاب و تهدید دشمن، از مواضع و منافع ملی عراقی‌ها عقب نشینی کند.

رهبر انقلاب اسلامی ایجاد پایگاهی ثابت برای حضور و حاکمیت بلند مدت در منطقه را از اهداف اصلی دولت امریکا خواندند .

در آغاز این دیدار که آقای داوودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را مایه خیر و برکت فراوان برای مردم عراق خواند و با اشاره به روابط برادرانه و رو به پیشرفت دو کشور گفت: توسعه این روابط در بخش‌های اقتصادی و سیاسی می‌تواند الگویی برای پیشرفت منطقه باشد.

کد خبر 72307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز