گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به یک استفتا تاکید فرمودند:

 باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل است، خودداری شود و واردکردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش آن سود می‌برند، برای هیچ‌کس جایز نیست و همچنین برای مسلمانان هم خرید آن کالاها به‌خاطر مفاسد و ضررهایی که برای اسلام و مسلمین دارد، جایز نیست.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش استفتائات پایگاه خبری خود، ویژه‌نامه‌ای با عنوان تجارت با غیرمسلمان تهیه و منتشر کرده است. در این ویژه‌نامه تعدادی از استفتائات انجام شده از محضر رهبر معظم انقلاب و پاسخ‌های ایشان آمده است که به برخی از  آنها اشاره می‌شود.

  • آیا وارد کردن کالاهای اسرائیلی و ترویج آنها جایز است؟ درصورتی‌که این کار هر چند بر اثر اضطرار صورت بگیرد، آیا فروش آنها جایز است؟

باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل که دشمن اسلام و مسلمین است، خودداری شود و وارد کردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش آن سود می‌برند، برای هیچ‌کس جایز نیست و همچنین برای مسلمانان هم خرید آن کالاها به‌خاطر مفاسد و ضررهایی که برای اسلام و مسلمین دارد، جایز نیست.

  • آیا وارد کردن کالاهای اسرائیلی توسط تجار و ترویج آن در کشوری که تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو کرده، جایز است؟

واجب است افراد از وارد کردن و ترویج کالاهایی که دولت حقیر اسرائیل از ساخت و فروش آن منتفع می‌شود، خودداری کنند.

  • آیا برای مسلمانان خرید کالاهای اسرائیلی که در سرزمین اسلامی‌به فروش می‏رسند، جایز است؟

بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایی که سود تولید و فروش آنها عاید صهیونیست‏ها که با اسلام و مسلمین در حال جنگ هستند، می‌شود، اجتناب کنند.

  • آیا گشایش دفترهای مسافرت به اسرائیل در کشورهای اسلامی‌جایز است؟ و آیا برای مسلمانان تهیه بلیت از این دفاتر جایز است؟

این کار به‌دلیل ضررهایی که برای اسلام و مسلمین دارد، جایز نیست و همچنین مبادرت به انجام اعمالی که نقض تحریم مسلمانان علیه دولتِ دشمن و محارب اسرائیل محسوب شود، برای هیچ‌کس جایز نیست.

  • آیا خرید تولیدات شرکت‌های یهودی یا آمریکایی یا کانادایی با وجود این احتمال که شرکت‌های مزبور به تقویت دولت اسرائیل می‏پردازند، جایز است؟

اگر خرید و فروش این تولیدات موجب تقویت دولت حقیر و غاصب اسرائیل شده یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به‌کار می‏روند، خرید و فروش آنها برای هیچ‌کس جایز نیست و الاّ اشکال ندارد.

  • اگر کالاهای اسرائیلی در فروشگاه‌های عمومی‌یک کشور اسلامی‌عرضه شود، آیا خرید آنها توسط مسلمانان درصورتی‌که تهیه کالاهای غیراسرائیلی مورد نیاز که از کشورهای دیگر وارد شده‏اند، امکان داشته باشد، جایز است؟

بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایی که منفعت تولید و خرید آنها عاید صهیونیست‏ها که محارب با اسلام و مسلمین هستند، می‌شود، اجتناب کنند.

کد خبر 72929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز