همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای پرتاب ماهواره ملی امید به فضا را نشانه درستی امیدهایی خواندند که انقلاب شکوهمند اسلامی در دل‌ها پدید آورده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور درباره موفقیت دانشمندان ایرانی در پرتاب ماهواره ملی امید به فضا، این موفقیت را نشانه درستی امیدهایی خواندند که انقلاب شکوهمند اسلامی در دل‌ها پدید آورده است.

متن نامه رئیس جمهور و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظلّه‌العالی)

رهبر عزیز انقلاب اسلامی

سلام علیکم

در ایام بزرگداشت دهه فجر و در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی، دهه پیشرفت و عدالت با کمال افتخار به عرض می رسانم که فرزندان انقلابی شما در صنعت هوا و فضا پس از یک دوره تلاش مستمر و شبانه روزی موفق به ساخت پرتابگر، ماهواره و ایستگاههای زمینی کنترل و مدیریت به صورت بومی شدند و در شب میلاد حضرت امام موسی کاظم(علیه السّلام) اولین ماهواره ساخت جمهوری اسلامی ایران در مدار قرار گرفت و پیام خدا پرستی، عدالت، صلح و دوستی را به جهان مخابره کرد.

بدون تردید این اقدام سرآغاز جهش های بزرگ علمی و موجب ارتقاء تراز ملت ایران در سطح بین الملل و تقویت خودباوری جوانان و شکوفایی بیش از پیش استعدادهای الهی آنان و همچنین تقویت روحیه همه ملتهای آزاده جهان خواهد شد.

اینک ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به حضرت ولی عصر(عج)، حضرتعالی، و ملت بزرگ ایران، تقدیر و تشکر صمیمانه مجموعه دست اندرکاران را از حمایت‌ها و ارشادات امید بخش و راهگشای حضرتعالی به استحضار می‌رساند و امیدوار است که جوانان مؤمن و آرمانی را از عنایات و رهنمودهای خود برخوردار فرمایید.

از خداوند بزرگ سلامتی و عزت جنابعالی و پیشرفت روزافزون ملت ایران را مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد


بسمه تعالی

جناب آقای دکتر احمدی نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

از تلاش مدیران و دانشمندان ارجمندی که این اقدام شایسته به همت و کوشش آنان ممکن گشت صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم. این نشانه‌ی دیگری است بر درستی امیدهای صادقی که انقلاب شکوهمند ملت ایران در دلها پدید آورده است. خداوند همه‌ی شما را محفوظ و مؤید بدارد.

والسّلام علیکم

سیّدعلی خامنه‌ای

پانزدهم بهمن ماه 1387

کد خبر 74587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز