همشهری آنلاین: به مناسبت عید بزرگ و فرخنده ولایت و با هدف ارتباط مناسب و پیوسته با علاقمندان در داخل و خارج کشور، گستره فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری از 4 زبان به 10 زبان زنده دنیا ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانسوی، اسپانیایی، آذری، روسی، اندونزیایی و آلمانی زبان‌هایی هستند که به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی این پایگاه، با هدف ایجاد فضا و بستر مناسب برای بهره‌گیری مخاطبان با ملیت و زبان‌های مختلف اضافه شده‌اند.

اطلاع رسانی سریع و صحیح اخبار و مسائل مرتبط با رهبرى، آشنایى با فتاوا و دیدگاه‌هاى فقهى حضرت امام خمینى (قدس سره) و ولى امر مسلمین حضرت آیت الله العظمى خامنه‌‏اى (مد ظله العالى)، تسهیل و تسریع در پاسخگویى به سؤالات شرعى به ویژه براى مسلمانان خارج از کشور، آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با وظایف و جایگاه رهبری و ارتباط مناسب و پیوسته با علاقمندان در داخل و خارج کشور از جمله اهداف این پایگاه به زبان‌های مختلف اعلام شده است.

این پایگاه در راستای تحقق اهداف و دستیابی به رسالتهای پیش بینی شده از بخشها و قسمتهای مختلف و متنوعی تشکیل شده است .

اخبار دفتر شامل آرشیو خبر، آرشیو بیانات و آرشیو صوت و تصویر و آشنایی با رهبر شامل از دیدگاه امام راحل(ره)، از جایگاه قانون و از روزنه تاریخ از جمله بخش‌های این پایگاه هستند.

استفتائات شامل استفتائات جدید، پرسش‌های متداول، استهلال ماهانه و ارسال استفتا، کتابخانه شامل اجویة استفتائات، مناسک حج، توضیح المسائل امام، راهنمای فتاوا و اصطلاحات فقهی، نگارخانه شامل آلبوم تصاویر، نماهنگ، دروس در برگیرنده تفسیر قرآن، شرح حدیث و خارج فقه از دیگر بخش‌های پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری هستند.

از دیگر ویژگی‌های این پایگاه امکان دسترسی به عکس‌های متنوع اخبار منتشر شده و همچنین نسخه چاپی است .

علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی www.leader.ir به اخبار و مطالب مختلف پایگاه اطلاع‌‍رسانی دفتر مقام رهبری دسترسی داشته باشند.

کد خبر 70980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز